STEAM 4 ALL

Ce poti face cu o pungă de piese cu instrucțiuni în limba chineză? Aplici metoda Științescu. Te uiți pe imagini/diagrame, dai cu presupusul, testezi, o iei de la capăt. Și-ți iese. Garantat! Te oprești aici? Desigur, nu! Dezvolți ideea. Cum poți să-I explici unui copil de 4-5 ani un fenomen natural? Faci un plan, formezi o echipă ”tare”, aplici metoda Științescu și ”inventezi” o cutie magică. Cu ce găsește în această cutie, copilul de 4-5 nu numai că va înțelege fenomenul respectiv, dar va fi capabil să-I descopere aplicațiile din viața de zi cu zi. STEAM 4 ALL aduce alături profesori și elevi de toate vârstele cu ”interes” în explorarea mediului înconjurător. Implicați în realizarea unor resurse educaționale, lucrând cot la cot, cu entuziasm și determinare, ei amplifică și transmit mai departe efectul WOW generat de STEAM.

Proiectul se adresează elevilor și profesorilor de la toate nivelele de învățământ. La ediția STEAM 4ALL 2023 au participat elevi și profesori de nivel preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Elevi și profesori din școlile partenre au fost implicați în activități ce vizează realizarea unei rețele de suport pentru educația STEAM.

Activitățile propuse nu ar fi fost realizate fără sprijinul financiar Științescu.  Chibzuite și atent dirijate resursele financiare au permis achiziționarea materialelor care să susțină atât derularea proiectelor STEAM cât și realizarea efectivă a cutiilor STEAMagic. Activitățile proiectului au fost susținute cu materiale și din resursele proprii ale mentorilor. O contribuție semnificativă au adus-o și materialele achiziționate sau realizate la ediția precedentă.

Temele pentru cutiile magice au fost alese de către elevi plecând de la experiența acumulată prin programul Hands on Science. Chiar dacă acest progtram a fost  implementat inițial în Școala Gimnazială Discovery Kids, în acest moment,  programe similare se derulează și în unitățile școlare partenere. Temele cuprind subiecte incluse în programa școlară, dar ridicate la un nivel superior prin aplicațiile practice și resursele de învățare digitale (jocuri, teste, fișe de lucru).

 

Buget: 14.292 lei

Beneficiari: 398 de elevi implicați direct în activități! STEAM

30 cadre didactice

103 cadre didactice participante la ateliere de lucru (56 de la școli din Sassuolo, Italia)

12 cadre didactice din unitățile de învățământ partenere

42 elevi din clasele cu profil pedagogic + 2 profesori responsabili cu practica pedagogică.

Aprox. 89 părinții și alți membrii ai familiilor elevilor implicați direct

Membri de echipă: 3

Mentori: 11

Ore de voluntariat: 200