Proiectul și-a propus să profite de curiozitatea naturală a copiilor preșcolari pentru a pune baza unor aptitudini ce le vor fi de folos pe tot parcursul școlar viitor și în viața profesională de mai târziu. În cadrul proiectului copiii au fost încurajați să conducă experimente, să observe neghidați natura, să formuleze ipoteze și să extragă concluzii cu privire la natură și mediu.
Beneficiarii direcți au fost 80 de preșcolari cu vârste cuprinse între 5-6 ani, care au participat la cele 12 ateliere organizate în cadrul proiectului şi cele 8 educatoare care au realizat alături de copii experimente și activități de învățare prin descoperire.
Beneficiarii indirecți au fost cei 160 de părinţi ai copiilor implicaţi în proiect.
Educația integrată este de bază în grădiniță. Abordarea STEM a activităților din grădiniță este de actualitate și dă preșcolarului șansa de a conduce propriul proces de învățare. Copiii participanți în acest proiect au învățat să pună întrebări și să conducă experimente pornind de la acele întrebări. Au folosit curiozitatea naturală ca pe un obiect al cunoașterii și au aflat că știința este la îndemâna oricui.
În cadrul acestui proiect copiii au explorat, au experimentat, au descoperit și s-au mirat de minunata natură și dinamică a lumii înconjurătoare.
M-am bucurat ca un copil mic la fiecare experiment. Recunosc că nu am realizat suficiente asemenea activități până la acest proiect, dar cu siguranță voi repeta și cu seria următoare de preșcolari. -Dragomir Ana Maria, Prof. înv. preșcolar
Buget: 6.614 de lei
Beneficiari: 80 de preșcolari și 8 educatoare
Membri de echipă: 13 cadre didactice
Mentori: 8
Ore de voluntariat: 278