Prin acest proiect ne propunem să stimulăm pasiunea pentru științe, tehnologie, artă și matematică în rândul copiilor şi tinerilor din județul Vâlcea.
Ne dorim ca acest proiect să ajute tinerii și copiii să înțeleagă și să experimenteze modul în care științele exacte au aplicare în viața de zi cu zi sau cum funcționează tehnologia modernă și cum poate ea să ne ajute să îmbunătățim calitatea vieții.
Exemplu de activități în cadrul unui atelier:
Analiza fizico-chimică a materiilor prime (ex. la apă: pH-ul, aciditatea, alcalinitatea, duritatea, conținutul de nitriți, etc.),
- calculul necesarului de materii prime,
- măsurarea volumului lichidelor,
- cântărirea materiilor solide,
- măsurarea temperaturii, densității, vâscozității,
- prelucrarea primară (mărunțirea, sortarea, cernerea, tăierea, frământarea, modelarea,etc)
- prelucrarea termică (coacerea, prăjirea, fierberea, frigerea, etc),
- analizarea indiciilor de calitate,
- remedierea eventualelor defecte și identificarea cauzelor acestora,
- realizarea elementelor de decor cu imprimanta 3D
- decorarea și prezentarea produsului finit,
- gestionarea deșeurilor obținute,
- respectarea igienei și normelor SSM specifice, etc.
Școala Gimnazială Take Ionescu – 26 + 24 elevi
Școala Gimnazială nr. 5 – 23+20 elevi
Școala Gimnazială Muereasca de Sus – 38 elevi,
Școala Gimnazială Gura Văii, Bujoreni – 36 +52 elevi
Școala Gimnazială Budești – 26 elevi
Școala Gimnazială Runcu – 28 elevi
Școala Gimnazială Vlădești – 36 elevi
Școala Gimnazială Pietrari – 30 elevii
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivă Băbeni – 10 elevi
Școala Profesională Specială Bistrița – 14 elevi
Palatul Copiilor Rm. Vâlcea – 50 elevi
Școala Gimnazială Goranu – 34 elevi
Liceul de Arte “Victor Giuleanu” – 22 elevi
Activitatea i-a ajutat pe elevii claselor primare să-și formeze capacități de colaborare și de lucru în echipă, să-și asume responsabilităţi în cadrul echipei, să se adapteze la situaţii noi, să prezinte flexibilitate cognitivă, adoptând un stil de viață sănătos
Elevii claselor gimnaziale și liceale au pus în practică cunoștințele dobândite la chimie, fizică, biologie, educație tehnologică la atelierul de lucru, unde și-au format capacități de colaborare și de lucru în echipă, și-au asumat responsabilităţi în cadrul echipei, s-au adaptat la situaţii noi, au prezentat flexibilitate cognitivă, adoptând un stil de viață sănătos.
Pe elevii cu CES activitatea i-a ajutat să se antreneze într-o gama largă de activităţi, dezvoltând astfel capacităţi de cooperare, cunoaşterea unor norme de comportament pentru asigurarea echilibrului dintre sănătatea individuală şi colectivă, formarea deprinderilor de alimentaţie raţională şi de desfăşurare de exerciţii fizice în vederea menținerii sănătăţii.
Buget: 12 500 de lei
Beneficiari: 540
Membri de echipă: 34
Mentori: 3
Ore de voluntariat: 400