Școala de vară – METEO-PANN

Proiectul  își propune organizarea unor  activități practice care să furnizeze o imagine concretă asupra lucrului în stațiile meteorologice, punându-se accentul pe cunoașterea, folosirea, măsurarea cantitativă a diverselor elemente meteorologice.

Dorim să  încurajăm pasiunea pentru științe și tehnologie în rândul elevilor, integrarea conștientă a elevilor în complexitatea mediului natural, dezvoltarea spiritului investigativ, cât și a creativității, a imaginației, dar și a capacității de a corela lumea academică (teoria) cu lumea reală în domeniile interdisciplinare ale științei.

Școala de vară METEO-PANN  se adresează elevilor din ciclul primar ai Școlii Gimnaziale Anton Pann ( copii cu vârste între 8-11 ani). Grupul țintă este format din 60 de copii ce vor desfășura activități tematice.

Date fiind particularitățile vârstei, considerăm că  învățarea prin descoperire, jocul integrat, învățarea prin proiecte pe echipe (ce stimulează atenția, motivația intrinsecă)  vor susține pe viitor evoluția școlară a beneficiarilor.

Fie că este vorba de timp liber sau zile de muncă, VREMEA ne influențează în mod evident activitățile zilnice.  Copiii întâlnesc zilnic informații meteorologice, dar de cele mai multe ori nu le înțeleg, sau nu le acordă importanță.

Astfel o școală de vară ce propune activități STEAM, extrașcolare, integrate, vine în sprijinul copiilor pentru înțelegerea mai clară a fenomenelor din mediul înconjurător, mai ales că meteorologia dezvoltă interesul copiilor pentru măsurare, experimentare, cunoaștere și determinare a parametrilor meteorologici și a instrumentelor de măsurare a acestora.

Proiectul Școala de vară METEO-PANN  a debutat cu o vizită la Stația meteorologică Râmnicu Vâlcea, menită să furnizeze o imagine concretă asupra lucrului în stațiile meteorologice.

Atelierele de lucru au vizat abordarea teoretică și experimentală a numeroase teme precum: atmosfera, precipitatiile, circuitul apei in natură, tipuri de nori, mișcarea aerului, temperatura, fenomene extreme, etc.

Activitățile s-au bazat și pe învățarea prin descoperire. Astfel elevii si-au confecționat propriul pluviometru, moriști, detector de nori, au realizat propriile grafice de măsurare, etc.

Proiectul s-a încheiat cu vizita la Administrația Națională de Meteorologie.

La METEO-PANN am învățat multe lucruri interesante despre nori, precipitații și să interpretăm tabele meteorologice. Activitatea mea preferată a fost vizita la stația meteorologică Râmnicu Vâlcea. Aș vrea să mai particip la astfel de activități deoarece sunt foarte educative, mă ajută să socializez și în același timp sunt și distractive. – Ianis Iliescu, 9 ani

 

Buget: 12 542 lei

Beneficiari: 60 elevi, 5 cadre didactice

Membri de echipă: 9

Mentori: 3

Ore de voluntariat: 90