29/05/2019

Pentru a îmbunătăți calitatea aerului în sălile de clasă și pentru a preveni eventualele efecte conexe pe care colegii lor le pot suferi, de la dureri de cap, la lipsa de concentrare și oboseală neobișnuită, echipa și-a propus crearea unui climat ecologic în fiecare clasă, prin amenajarea “colțului verde” și aerisirea corectă a acestora.

 

29/05/2019

În fiecare vineri după ore, organizați în grupe de 3-4 tineri, pe lângă cele două fete, alți 18 colegi de-ai lor au lucrat la dezvoltarea unor sisteme care să comunice și să colaboreze prin rețea, luând decizii comune. Sub îndrumarea a doi profesori de informatică – Nagy István și Teutsch Tünde – dar și a unor elevi seniori, printre care Vlad-Zeno Gherghel și Borza Tamas, cei mai pricepuți au avut ocazia să lucreze la un nivel mai avansat utilizând sistemele Raspbery PI, achiziționate printr-o nouă finanțare oferită de Fondul Științescu.

29/05/2019

În fiecare săptămână, 50 de copii din Salonta se întâlnesc într-un atelier, pentru a descoperi secretele din spatele jocurilor pe calculator. La CoderDojo, ei învață, alături de mentorii lor, cum să programeze, dezvolte site-uri web, aplicații sau cum să-și creeze propriul joc.

29/05/2019

Experimente științifice și distracție la greu, le-a propus învățătoarea Anamaria Horga micilor savanți din clasa pregătitoare A de la Colegiul Național “Iosif Vulcan”.

În cadrul acestor ateliere fiecare copil a fost învățat să urmeze pașii unor experimente simple pe care mai apoi au fost încurajați să le reproduce acasă sau în fața prietenilor. Experimentele au fost adaptate vârstei și nivelului lor de înțelegere, abordând noțiuni de chimie și fizică.

29/05/2019

Roboțeii construiți din zeci de componente au fost mijlocul prin care în această vacanță 60 de tineri de gimnaziu și liceu au pus în practică noțiuni elementare de mecanică, electronică și programare la atelierele GoRobo – un cerc de robotică din cadrul Colegiului Național „Emanuil Gojdu”. GoRobo este locul unde profesori experimentați și elevi-mentori, cu rezultate deosebite la concursuri de programare, meșteresc cot la cot pentru a-i iniția pe cei mai mici în lumea roboticii, în care un rol important îl are programarea.

 

29/05/2019

Astfel, a luat naștere inițiativa Asociației Pas cu Pas Oradea, care, într-o strânsă colaborarea cu un grup de doamne învățătoare, au început proiectul Știința step by step. Primul pas a fost achiziționarea de aparate și ustensile: microscoape, truse de chimie pentru elevi, module de sticlărie, kituri electrostatice, kituri calorimetre și schimbări de stări de agregare, kituri de măsurare a temperaturii/dilatării, kituri cu substanțe simple metale/nemetale, kituri de măsurare și interacțiuni forțe. Cu ajutorul lor, copiii puteau începe călătoria în științele exacte: de la interacțiunea cu ustensile speciale, până la observarea fenomenelor din natură și aplicarea lecțiilor în viața de zi cu zi.

 

29/05/2019

Pentru a veni în întâmpinarea acestor problematici, pe care le-au observat și ei în activitatea didactică, doi profesori de matematică, Florica Bogdan și Călin Serac, au gândit proiectul „De la 2D la 3D” pentru a dezvolta capacitatea de abstractizare a elevilor de clasa a VII-a  de la Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș. Timp de 2 luni, în fiecare sâmbătă, gimnaziștii și-au dat întâlnire pentru a transforma orele de geometrie într-o combinație de imaginație și de activitate manuală concretă. Elevii au descoperit noțiuni, relații, propoziții axiomatice construind cu ajutorul tuburilor rigide colorate, tubulețelor elastice pentru legături și cercuri, figuri geometrice în plan și în spațiu.

29/05/2019

Tehnologia ne înconjoară. Este peste tot și în tot ceea ce facem. Iar copiilor din zilele noastre este foarte greu să le explici cum arăta lumea, înainte de tablete, telefoane mobile și aplicații. Cum am ajuns să avem telefoane care cântăresc 200 de grame? Ce ascunde bateria unui laptop? De ce nu mai sunt aparate foto pe film?

Aceste sunt doar câteva din întrebările la care doamna Nicoleta Pazmany vrea să răspundă prin atelierele de astronomie.

24/05/2019

iecare măsuță a laboratorului de chimie era pregătită ca pentru o zi de sărbătoare. Meticuloși Marina, Patricia, Viorel, Patricia, Alex,  Ana, Rebeca, Andreea, Vanessa și Darius au exersat experimentele înainte, iar acum urmau să le refacă împreună cu colegii lor micuți.

24/05/2019

„Imprimăm viitorul” este proiectul cu cea mai mare concentrație de elevi-mentori care au îndrăznit să creadă în propriile idei. Inițiativa lor a reușit să convingă juriul Științescu că merită să fie finanțată pentru a fi pusă în practică. „Mulți elevi de-ai mei mi-au tot spus că au văzut multe concursuri, multe cercuri de robotică în alte școli și m-au întrebat dacă la noi nu se face așa ceva. Practic ei mi-au dat ideea, nu eu am venit cu ideea”, relatează profesorul lor, Sándor Lukács.

24/05/2019

Profesoara de fizică Valentina Matei reușește să le insufle elevilor de la Școala Gimnazială „Dacia” pasiunea pentru Astronomie, o disciplină care nu se găsește în programa școlară din România. În opinia ei studiul, acestei discipline le oferă ocazia să își formeze o viziune globală a lumii în care trăiesc, îi ajută să-și deschidă ochii și mintea asupra alcătuirii Universului.

 

24/05/2019

Laboratorul în aer liber este modul prin care elevii de la Școala din Sîmbăta au aflat despre transformările naturii, au analizat etapele de dezvoltare ale plantelor și importanța acestora pentru organism și mediu, dar „mai ales” copiii au avut ocazia să descopere bucuria lucrului făcut de propria mână. Iar munca de grădinărit făcută de ei le reamintește și atunci când sunt acasă despre lecțiile despre mediu din semestrul acesta.

24/05/2019

Daniela este profesoară de fizică de peste 15 ani la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu”. A fost de când se știe pasionată de natură. Își amintește cu nostalgie cum aștepta cu nerăbdare orele de biologie, deoarece distinsa ei profesoară din școala gimnazială „avea darul de a te îndruma să observi și să descoperi mereu ceva nou

24/05/2019

la Liceul Teoretic „Arany Janos” din Salonta știu că trăim într-un prezent STEM și că ne îndreptăm spre un viitor și mai STEM. De aceea, în semestrul al doilea al acestui an școlar, 30 de tineri cu vârste cuprinse între 11 și 17 ani au participat în timpul liber la întâlnirile săptămânale Solar Monitoring Salonta.

24/05/2019

Programarea este „cool”. Știm asta din filme, din mass media și de la prietenii noștri care lucrează în domeniu. Dar ultimele dovezi ni le-au oferit copiii care au participat săptămânal la întâlnirile de inițiere în informatică și programe ale clubului CoderDojo Oradea.

 

24/05/2019

Am fost în urma primei ediții la Gala Științescu să vedem ce au făcut copiii mai mari. Pentru că noi suntem mici dar suntem mari la suflet și la minte ne-am hotărât să facem și noi. Și ca atare iacătă-ne, am făcut!” Acesta a fost impulsul care a determinat-o pe doamna Donca să se alăture fără ezitare poveștii lui Științescu. Așa a început, în acest an școlar, incursiunea în lumea experimentelor a celor 32 de prichindei din clasa a 3-a.

 

24/05/2019

Joaca de-a oamenii de știință n-a fost nici când mai distractivă pentru elevii care învață la Liceul Romano-Catolic „Szent László”. Zeci de tineri au avut ocazia să afle, cu proprii lor ochelari de protecție și pe propria lor piele, ce înseamnă să lucrezi într-un laborator de criminalistică. Inspirați de serialul american CSI (Crime Scene Investigation), câțiva profesori au creat CSI Junior, un atelier finanțat prin Fondul Științescu.

24/05/2019

Timp de un semestru,  grupuri de elevi de la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea au învățat tainele științelor exacte cu ajutorul unui laborator viu, creat chiar în curtea școlii.

23/05/2019

CoderDojo ca inițiativă și concept de educație in domeniul programării este deschis participării copiilor și tinerilor din orice fel de mediu geografic, nefiind limitat la orașele mari ca loc de proveniență a tinerilor beneficiari ai activităților.

Din păcate, accesul celor din orașe mici și sate aflate la o oarecare distanță de polii de implementare, așa cum este Timișoara, este extrem de redus.

23/05/2019

TechClub a pornit de la ideea că, în era în care trăim, când lucrurile devin din ce în ce mai digitale, este important ca toți tinerii să aibă acces la educație STE@M (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică). Din păcate, acest lucru nu se întâmplă mereu.

23/05/2019

Știința poate fi (și) distractivă, dar munca în laborator este ceva serios. Înainte de a pune mâna pe eprubete și spatule, de fapt înainte de orice altceva, copiii care se alătură programului îmbracă halatele de laborator și sunt repartizați la „departamentul” potrivit fiecăruia: perseverenți, organizați, curioși, dedicați sau genii neînțelese… Ce aptitudini sunt necesare pentru munca de laborator descoperim împreună cu micii savanți pe parcursul activității.

23/05/2019

Makerspace@scoalababel și-a propus să ofere o experiență memorabilă a învățării științelor și tehnologiilor pentru un grup de 20 de copii din diferite școli într-un cadru ce încurajează creativitatea și explorarea.  Ne-am dorit accesul copiilor la un alt fel de profesori (cu experiență de lucru în industriile ce folosesc tehnologia înaltă sau tehnologiile creative), care să le devină mentori în adevăratul sens al cuvântului (nu doar prin transferul de cunoștințe ci și prin demonstrarea zi de zi a unei atitudini și a unor abilități dezvoltate în medii de lucru performante). Ne-am dorit accesul copiilor la toate materialele și instrumentele necesare înțelegerii concrete a fenomenelor dar și creării propriilor proiecte care să-i apropie de visurile lor legate de folosirea tehnologiei.

23/05/2019

,,Să cunoaștem, să ocrotim și să promovăm Bega,, este sloganul sub care s-a desfășurat proiectul Bega-Blended implementat la Școala Gimnazială Nr. 12 din Timişoara. Prin acest proiect, un grup de profesori de la această instituție de învățământ și-a propus să trezească interesul celor aproximativ 200 de elevi participanți de a investiga, înțelege, ocroti mediul înconjurător. În funcție de interes și abilități, școlarii au fost invitați să participe la activități pe echipe.

23/05/2019

Prin intermediul acestui proiect s-a dorit canalizarea elevilor spre descoperirea pasiunii pentru matematică, știință și tehnologie și dezvoltarea de abilități practice, de cooperarea, spirit antreprenorial, contribuind astfel la dezvoltarea personală și orientarea profesională a acestora, dintr-o perspectivă interdisciplinară.

23/05/2019

Timișoara Science Festival este primul festival de știință în aer liber din Timișoara dedicat popularizării științelor, precum matematica, fizica, astronomia, chimia, biologia și robotica, în rândul publicului larg de orice vârstă. Special realizat pentru copii de vârstă școlară, liceenilor, dar și studenților, evenimentul are ca scop principal sprijinirea educației alternative din România, după modelul târgurilor de științe din occident.

23/05/2019

Proiectul Lapsus Laboratory a urmărit să trezească interesul copiilor pentru artă și expresie liberă demonstrând aplicații 3D într-o perioadă a fluidizării informației în care tehnologia și arta evoluează împreună.

23/05/2019

UNDE :: atelier de sunete și lumini este un proiect dedicat artei și tehnologiei, care încurajează învățarea prin experiment, creație și colaborare.

Am pornind de la elucidarea conceptelor de undă, sunet și lumină, am trecut printr-o introducere în electronică, am realizat sculpturi modulare care încapsulează console Atari Punk și am explorat exemple din arta contemporană care apelează la tehnologie, pentru ca, în final, să realizăm o expoziție interactivă, cu exerciții de mediere care să vorbească despre noi și lumea în care trăim.

15/05/2019

Proiectul ”RoboIT 9” facilitează și sprijină o călătorie clară, ușor de urmărit în disciplinele STEAM incluse în curriculum inclusiv: științele vieții, ale fizicii, pământului și spațiului, ingineria, progamarea.

15/05/2019

Proiectul ”Zâmbete la microscop” facilitează activităţi extraşcolare pentru copii din zonele rurale aflate în vecinătatea ariilor naturale protejate de interes național : Stejarul Secular de la Mercheașa, Rezervația avifaunistică Cotul Turzunului și Complexul Geologic Racoș.

15/05/2019

Proiectul STEAM Farming aduce tehnologia și avantajele ei într-un proiect deja finanțat POCU pentru realizarea unei sere de legume în care fiecare din cele 11 clase ale Școlii Gimnaziale Sâmpetru dispune de un un pat înălțat  (raised beds) cu dimensiunea de 1,50m x 3 m în care va cultiva flori, legume sau plante aromatice.

15/05/2019

AR-T este un proiect de ARtă si Tehnologie, care aduce arta mai aproape de tehnologie și pe amândouă mai aproape de elevi prin două activități principale.

15/05/2019

În cadrul proiectului, se înființează Clubul săptămânal “Semințe de științe”, cu un minim de 12 întâlniri cu activități specifice de grădinărit și experimente din sfera științelor naturii pe teme incluse în programa claselor III-IV. Experimentele vor răspunde curiozității copiilor despre cum respiră plantele, cum se hrănesc, cum comunică, ce univers întreg se ascunde într-un pumn de pământ, cum “reciclează” natura.

15/05/2019

Proiectul “Școala de Vară-Learnex 2019” oferă un context educațional interactiv, cu un mod diferit de predare și abordare, o educație care să urmărească dezvoltarea calităților personale ale omului, inteligență emoțională și socială, empatia, atitudinea laterală, încrederea, curajul, buna-voință, flexibilitatea, creativitatea.

15/05/2019

Proiectul vizează dezvoltarea abilităților prin conectarea științelor cu activitățile practice în natură, astfel încât copiii să aibă oportunitatea să descopere domeniile STEAM, să le experimenteze, să genereze și să se implice în viața lor de zi cu zi, îmbinând zona STEAM cu mediul natural.

15/05/2019

Proiectul se adresează elevilor și profesorilor din învățământul liceal și gimnazial, având mai multe paliere, în funcție de activitățile proiectului: pentru componenta de creare și dezvoltare a platformei educaționale- 20 de elevi, de utilizare a platformei- minim 1000 de elevi, de popularizare – cel putin 50 de elevi, pentru cea practic-aplicativă minim – 50 de elevi, pentru cea de cercetare – cel putin 30 de elevi, în special a celor din clubul de matematică, iar pentru cea competițională – cel puțin 15 elevi.

15/05/2019

Scopul proiectului Inițiere în CNC este familiarizarea participanţilor cu tehnologiile moderne din industrie, respectiv cu maşinile asistate de computer care lucrează în coordonate.

 

15/05/2019

Inițiatorii proiectului Laboratorul de Știință și Artă declară că ”principalul nostru scop este să le stârnim celorlalți curiozitatea de a încerca pe cont propriu să realizeze mici invenții, ajungând să își descopere pasiunea pentru știință”.

15/05/2019

Proiectul este o continuare a inițiativei precedente cu o locație stabilă de data aceasta, prin organizarea și dotarea unui centru de educație multidisciplinară STEM.

15/05/2019

„Laboratorul școlar mobil“ va călători în școlile primare și gimnaziale din Județul Brașov (precum cele din Cutuș, Crizbav, Hălchiu, Săcele, Augustin, Tărlungeni, etc.), școli care nu au laboratoare disponibile și echipate, deservind copii care provin din comunități cu multe provocări sociale.

15/05/2019

Proiectul este cap coadă despre adaptabilitatea la solicitările unei societăţi în continuă mişcare prin învățarea de noi abilități, prin provocarea dată de crearea și testarea unui nou produs și prin spiritul antreprenorial pe care îl antrenează.
În centrul proiectului stă învățarea tehnologiei 3D, a aplicațiilor ei și a modului de operare al imprimantelor.

10/05/2019

Activitățile proiectului Technobrick IV sunt un exemplu concret că învățarea domeniilor STEM poate să fie interactivă și chiar distractivă și mai mult decât atât, conectată la realitățile societății în care trăim. Ediția a IV-a vine în întâmpinarea unei teme de actualitate, și anume reciclarea deșeurilor.

10/05/2019

Educaţia nutriţională este un proces complex şi influenţează toate aspectele fiinţei umane. Acest tip de educație poate fi susținut prin metode STEM de formare a competențelor de viață. Abordarea transdisciplinară a proiectului „Stiințe și gastronomie” corelează competenţele dobândite la discipline din aria curriculară Matematică și științe, respectiv Tehnologii, cu latura practică a promovării vieţii sănătoase.

 

10/05/2019

Obiectivul principal îl constituie desfășurarea de către elevi a unor activități educative interdisciplinare (fizică, matematică, protecţia mediului, geografie), organizate în cadrul atelierelor practice, în scopul de a dezvolta comunicarea și spiritul de inițiativă, colaborarea în echipă, implicarea în mod activ la rezolvarea sarcinilor, cultivarea curiozității și a imaginației, gândirea practică şi analitică prin înregistrarea și evidențierea rezultatelor obținute în cadrul grupurilor de lucru. Propunerea acestui proiect pleacă de la nevoia de a îmbina și dezvolta activități curriculare cu cele extracurriculare în scopul stimulării interesului pentru STEM a elevilor din instituțiile școlare ieșene, dar și a valorizării instituției muzeale de profil tehnic.

10/05/2019

Proiectul urmăreşte îmbunătăţirea calităţii educaţiei, prin organizarea atelierelor de inovaţie şi creativitate, în cadrul cărora elevii vor fi încurajaţi spre studiul aplicativ, lucrul în echipǎ şi abordarea interdisciplinarǎ a temelor de actualitate mondialǎ.
Activitățile se bazează mai puțin pe abordarea clasică a transmiterii informațiilor de la profesor la elev, cât pe abordarea de tip peer learning, elevii învățând unii de a alții, cât și unii cu alții.

10/05/2019

Prin acest proiect în robotică, elevii își pot perfecționa ingeniozitatea în rezolvarea problemelor, creativitatea și capacitatea de lucru in echipa. Kiturile de construcție utilizate în robotica, dau elevilor ocazia să proiecteze și să execute modele interactive care utilizează instrumentația de natură tehnică, inclusiv angrenaje si senzori.
În cadrul „Robo STEM by Kids” elevii învaţă să construiască din piese lego şi să programeze roboţi, astfel încât aceştia să realizeze sarcini de diferita complexitate.

10/05/2019

În cadrul celui de-al treilea proiect, Pegas 3.0, dorim să inițiem activități pentru aprofundarea cunoașterii în domeniul astronomiei, prin realizarea de observații astronomice și pe timpul zilei, prin studierea activității Soarelui, astfel având o perioadă mult mai mare de timp pe care să o putem dedica activităților astroclubului și popularizării astronomiei, atât pe teren cât și prin studii teoretice.

10/05/2019

Senzorii fac parte din viața de zi cu zi, pornind de la simpla telecomandă, mașină și până la obișnuitul telefon. Ceea ce ne propunem noi este să explicăm cum funcționează acești senzori, care este rolul lor și cum ne pot îmbunătăți calitatea vieții.
Ne dorim să încetăm să fim doar simplii utilizatori de tehnologie, și să înțelegem care este mecanismul de funcționare și cum poate fi dezvoltat și îmbunătățit.

10/05/2019

Am constatat că toți elevii au acces la Internet datorită telefoanelor inteligente. Internetul lucrurilor (IoT) presupune conectarea diferitelor obiecte între ele, se formează astfel o rețea de obiecte. Obiectele (diferiți senzori, dispozitive medicale, autovehicule, electrocasnice etc.) sunt compuse din circuite electronice cu care interacționăm de la distanță. În curând toate aparatele vor fi conectate prin Internet. Apare firesc necesitatea de instruire a utilizatorilor de IoT. Acest lucru îl propun prin acest proiect – alfabetizare digitală. Dacă nu acum încă din școală atunci când?

10/05/2019

Popularizarea perimetrului (cariera din Păun) – un loc în care o filă din istoria Pământului aşteaptă să fie descifrată de cât mai mulţi elevi pasionaţi de Geologie, de cercetare geologică şi de cercetare ştiinţifică în general;

10/05/2019

Ne place sa ne jucam, sa descoperim, sa inventam si sa cream iar pe parcursul drumului nostru, de la copii la .. copiii mai mari, ne-am dat seama ca cea mai buna si autentica invatare are loc atunci cand trece direct prin mainile tale, cand e legata de experiente autentice si nelimitative, cand are loc intr-un mediu prietenos si langa persoane cu care te simti bine.

10/05/2019

Prin Atelierele de știință ne propunem învățarea interactivă a fenomenelor fizice și chimice din jurul nostru. Atelierele au în obiectiv educația în domeniul știintei și dă șansa copiilor de a învăța experimentând chimia, fizica și biologia. Abordarea este una ludică în scopul de a dobândi cunoștințe. Știința este esenţială dacă vrei să înţelegi ce se întîmplă în jurul tău.

10/05/2019

Datorită evoluției constante a electronicii, zi de zi evoluăm și noi. Curiozitățile cresc, iar proiectul nostru „ElectroStep- Primul pas în electronică!”, vine în sprijinul elevilor doritori să adune informații din acest domeniu foarte căutat. Ne dorim să vă aducem un plus de cunoștințe teoretice, dar mai ales practice.

10/05/2019

Drone X

Organizație/Instituție aplicantă: Vatra @FabLab, Adrian Onea, reprezentant al grupului de inițiativă

10/05/2019

„De la idee la un produs finit utilizând un router cnc”, inițiativa dlui prof. Daniel Chiriță, de la Palatul Copiilor Iași își propune numai lucruri minunate. Practic, inițiativa pornește de la nevoia conform căreia elevii nu mai sunt interesați în prezent de materializarea diferitelor proiecte utilizând traforajul, foarfecele, pila, ciocanul etc. Plecând de la acest concept, echipa de la Palatul Copiilor dorește să-i învețe pe elevi să folosească un limbaj de proiectare utilizând cea mai accesibilă platformă CAD/CAM Arduino.

10/05/2019

Atrași de maniera în care mașina de brodat poate lucra, elevii își dezvoltă capacitatea de gândire analitică, atenția la detalii și creativitatea.

10/05/2019

Organizație/Instituție aplicantă: CyLIIS – Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași  prof. Mirela Țibu

10/05/2019

Prezentare de lucrări tehnice, demonstraţii practice: electronica, robotică, drone, la ERA PARK , la Clubul copiilor Țibănești, Centrul social pentru copii Bucium, “Expoziţia Internaţională EUROINVENT 2019, la Palatul Culturii (16-18 mai)

05/11/2018

Prin acest proiect, echipa își propune să îmbunătățească performanțele carturilor construite în primul an de proiect, să implice mai mulți copii în activități și să deschidă proiectul spre membrii comunității ieșene.

05/11/2018

Echipa proiectului își dorește să înceteze să fie doar simplii utilizatori de tehnologie și să înțeleagă care este mecanismul de funcționare al senzorilor și cum poate fi dezvoltat și îmbunătățit. Având experiența ediției trecute, s-a văzut entuziasmul elevilor de a se implica în activitățile propuse, de a participa la activități care nu se încadrează în linia tradițională a procesului de învățare.

05/11/2018

Acest proiect răspunde nevoii de a atrage elevii către STEM și de a-i ajuta să înțeleagă mai bine aceste materii, cu ajutorul unor kituri ingenioase, special concepute cu ajutorul profesorilor și realizate cu implicarea directă a elevilor.

05/11/2018

Proiectul îşi propune o serie de activități educaționale care au scopul  de a consolida elevilor cunoștințe și abilități din domenii specifice prin proiectarea, crearea, asamblarea și operarea de roboți. Elevii vor învăţa ce este acela un robot, cum funcţionează şi cum poate fi construit.

05/11/2018

In cadrul proiectului „Fizica, de la A la Z”, ne propunem achizitionarea unor mijloace experimentale de laborator pentru a putea realiza noi experimente de fizică cu elevii liceului. Elevii vor lua parte la experimente de laborator interactive si vor exista si întâlniri cu cercetătorii din institutele naționale de Fizica de pe Platforma Măgurele, Ilfov.

05/11/2018

Proiectul îşi propune înfiinţarea unui spaţiu destinat dezvoltării educaţiei STEM. În acest spaţiu se vor desfăşura atît activităţi ale educaţiei formale (în timpul săptămânii), cât şi nonformale (la sfârşitul săptămânii).

05/11/2018

Prin proiectul Știinta COOL – Experimentul de la Urlați, dorim să-i implicăm pe elevii de gimnaziu in crearea unui mod atractiv si ingenios de a prezenta activitatile/descoperirile stiintifice relevante pentru societatea actuala catre colegii lor, dar si catre alte audiente: elevii din alte scoli, cadre didactice, parinti, lideri de opinie, ziaristi.

05/11/2018

Cercul interdisciplinar ROBOCER a fost înfiinţat in anul 2012, cu scopul de a realiza activităţi care să stimuleze elevii în studiul ştiinţelor şi al informaticii într-un mod plăcut şi inovator. Membrii acestui cerc sunt elevi ai liceului nostru interesaţi să-și îmbogăţească cunoştinţele de fizică, chimie, biologie, tehnologii şi informatică.

05/11/2018

Proiectul „Transport curat, viață sănătoasă” este o continuare a proiectului „Atenție ! Se poluează !” Prin proiectul anterior s-a atras atenția că orașul nostru este poluat de către unii operatori economici, dar și de autovehiculele cu care se face transportul persoanelor, orașul nostru fiind un important centru economic, cu o populație mare într-o continuă mișcare.

05/11/2018

Prin realizarea mai multor ateliere interactive de experimente științifice ne dorim să satisfacem nevoia de cunoaștere  și stârnirea curiozității elevilor claselor din liceu. Cu ajutorul proiectului, dorim ca tinerii și copiii să înțeleagă și să experimenteze modul în care funcționează tehnologia modernă și cum poate ea să ne ajute să îmbunătățim calitatea vieții de zi cu zi.

05/11/2018

Prin proiectul Generația digitală ne propunem sa inițiem un număr de 30 de copii din clasele V-VIII în domeniul celei mai îndrăgite aplicații de programare, numită Scratch.

05/11/2018

Proiectul constă în desfășurarea unor activităţi de promovare a studiului astronomiei împreună cu elevii Colegiului “Ion Luca Caragiale” şi elevii Centrului de Excelenţă. Participanţii vor învăţa să distingă pe cer constelațiile circumpolare şi zodiacale, planetele, stelele cele mai importante, vor vedea cum se pot orienta cu ajutorul stelelor şi cum pot determina punctele cardinale.

05/11/2018

Proiectul SMART Kids&Teens este un proiect din domeniul STEM și care are ca scop dobândirea de competențe în dezvoltarea personală și socială, electronică, robotică , automatizări și design/printare 3D de către 20 de elevi din clasele a V-a – a XII-a din școlile și liceele din municipiul Câmpina

05/11/2018

Proiectul își propune prin activitățile sale să  dezvolte competențe din domeniul roboticii și al antreprenoriatului în domeniul STEM la un număr de 20 de elevi, de la clasele a IX-a, a X-a și a XI-a.

05/11/2018

PE URMELE LUI „DE CE?” este un proiect interdisciplinar de științe, în care elevii de gimnaziu de la Scoala Lapoș, vor lucra împreună, vor investiga și vor descoperii tainele unor fenomene (fizice, chimice, biologice) care alcătuiesc lumea în care trăim, în cadrul a 8 ateliere interactive organizate în acest scop.

17/05/2018

Prin proiectul VRSpace am introdus elevii participanți în tehnologia Virtual Reality. Proiectul nostru sa bazat pe site-ul cospaces.io, care permite crearea unor spații tridimensionale și jocuri, o lume creată de ei. Elevii au avut posibilitatea să experimenteze jocurile scrise de ei cu ajutorul ochelarilor VR achiziționate în cadrul proiectului.

17/05/2018

Scopul proiectului a fost promovarea profesiei IT. La program s-a putut înscrie echipe formate din liceeni cu o idee de produs IT inovativ. După decizia juriului profesionist, echipele câștigătoare au putut participa la un training. Totodată ei s-au implicat într-un proces de mentorat din partea firmelor IT din U-Hub pentru implementarea ideilor lor la nivel de prototip.

17/05/2018

Scopul proiectului a fost introducerea jucăușă a copiilor în lumea științei. Proiectul a oferit oportunitatea pentru copii să programeze, să construiască și să testeze exerciții din tehnologia robotică.

17/05/2018

Pe parcursul proiectului a fost organizat o tabără de șase zile, în cadrul căreia s-a desfășurat o educație de fotografie de la teorie până la practici interactive. Elevii participanți au învățat despre fotografiere cu tehnologia contemporană, cu fotoaparat modern și editarea imaginilor cu photoshop.

 

17/05/2018

Scopul proiectului a fost popularizarea științei. Ei au dorit să stimuleze curiozitatea a mai mult de 600 de participanți față de științele fizicii cu experimente interesante, agreabile, spectaculoase și interactive.

17/05/2018

Scopul primordial al Cercetașilor Astronomi a fost să cheme cât mai mulți cercetași și tineri din regiunea Odorhei, ca să-i ofere o experiență aparte, care își stârnește interesul pentru o știință atât de frumoasă, străveche și misterioasă precum astronomia. Acest lucru a fost realizat prin cele 2 evenimente organizate.

17/05/2018

Pe parcursul proiectului Meșterirea este bună s-au desfășurat 3 workshopuri cu implicarea elevilor din Liceul Tamási Áron pe următoarele teme: construcție de senzori electronici, construcție de sursă de alimentare și de lampă electrică, competiție de practică.

 

17/05/2018

Cursurile numite Academia 3D au fost adresate liceenilor, care a trebuit să aplice participarea în program. Tema aplicației a fost planificarea unui obiect 3D. În timpul academiei elevii au cunoscut software-ul de proiectare 3D, programe de grafică, design, și funcționarea imprimantei 3D.

17/05/2018

Cine este corpul meu? Proiectul își propune să aducă biologia mai aproape de copii și tineri prin diferite activități practice, teorie și concursuri, într-o manieră transdisciplinară. Printr-o abordare inovativă, se diminuează ponderea metodelor verbaliste, relativ pasive, care se bazeaza pe memorie si memorizare, in favoarea extinderii metodelor de elaborare prin eforturi proprii a cunostintelor noi, a metodelor euristice de invatare prin cautare, cercetare, descoperire.

17/05/2018

Proiectul pornește de la o necesitate (slaba iluminare a holurilor, care nu au ferestre decât pe capete) și se fundamentează pe ideea că elevii se pot implica, pornind de la joc, în găsirea și aplicarea de soluții viabile pentru problemele școlii. Proiectul propus poate stârni curiozitatea elevilor pentru miracolele naturii, să arunce o privire în viitor, să conștientizeze utilitatea tehnologiilor moderne și să învețe cu pasiune științele exacte

17/05/2018

Pe modelul economic al unei firme de exercițiu se asezonează competențele tehnice de pe profilele Servicii/Economic – filiera Tehnologică și Tehnic/Mecanic cu competențe transversale de comunicare si de integrare a elevilor din categorii sociale defavorizate pe piața muncii.

17/05/2018

Atelierul-club electric auto are ca obiectiv formarea și dezvoltarea profesională și personală a generații și generații de elevi ce vor studia într-un mediu modern și propice unui învățământ de calitate. Este și un laborator al aplicațiilor practice al diferitelor discipline de școală, care sunt interdisciplinare și adiacente cu domeniul electric-electrotehnică-auto.

17/05/2018

Elevii pot descoperi prin intermediul experimentelor efectuate cu aparaturi performante”proprietăți” ale mediului înconjurător. Vor deduce singuri valorile corespunzătoare ale acestor parametri pentru ducerea unei vieți de calitate. Vor putea verifica autenticitatea rezultatelor, fiabilitatea lor, efectuând probe martor la laboratoare acreditate. Vor trage concluzii pertinente, identificând probleme adevărate cu care se confruntă omenirea/comunitatea locală.

17/05/2018

Cercul științelor este gândit ca un cerc săptămânal de matematică aplicată în fizică, chimie,biologie. În cadrul întâlnirilor, elevi coordonați de profesori vor construi materiale didactice care să ilustrezepractic teoreme din matematică, vor face experimente interdisciplinare care să ilustreze unele rezultate din fizică, chimie și biologie.

17/05/2018

Proiectul consolidează o bază fundamentală în procesul de cunoaștere a științelor exacte în general, prin cumularea unor abilități, atât de natură teoretică (calcul matematic, interpretare date), creativă (identificarea corpurilor cerești pe harta cerului), tehnică (asamblare dispozitive astronomice), practice (observații astronomice).

17/05/2018

Proiectul Azi explorator, mâine cercetător porneşte de la o deviză simplă, pe care am dobândit-o în urma experienţei didactice – Învaţă experimentând! Aşadar, activităţile pe care le vom propune nu vor viza un singur domeniu de activitate, nu vor avea un caracter insular, ci vom cuprinde trasnsdisciplinaritatea, interferenţa cunoştinţelor, legăturile intrinseci şi extrinseci dintre fenomene, reacţii, experimente.

17/05/2018

Proiectul Efectele curentului electric în fizică, chimie, biologie și tehnologie constă in studierea practică de către elevii implicaţi a efectelor curentului electric în viaţa de zi cu zi, industrie, economie şi rolul acestora în dezvoltarea societăţii.

17/05/2018

Proiectul PapiȘtii – Spectacolul Științelor își propune într-o primă fază „antrenarea” unui număr de 15 – 20 „actori”, elevi de liceu dar și de gimnaziu de la Colegiul Național „Alexandru Papiu Ilarian”. Aceștia, sub îndrumarea profesorilor din echipă, vor propune și li se vor propune experimente relativ simple, dar care să fie „spectaculoase” și uneori  ontraintuitive sau chiar să pară, pentru necunoscători, trucuri de magie.

17/05/2018

Proiectul Sparks dorește să promoveze limbajele de programare și libertatea de creație în domeniul tehnic. Cu ajutorul roboților Sparki dorim să prezentăm și să învățăm totodată cât este de ușor să creăm ceva nou cu ajutorul „codului”. Proiectul Sparks va încerca să arate o nouă față a limbajelor de programare, diferită de ceea ce elevii învață în programa școlară.

17/05/2018

În cadrul priectului Programarea roboților Lego în limbajul C elevii vor lucra în echipă de 4 persoane, fiecare elev va avea la dispoziție un calculator, unde va putea dezvolta ideile proprii, și programele individuale, dar vor lucra împreună în căutarea greșelilor, fiecare echipă va avea la dispoziție un robot (folosind și roboții din dotarea liceului – 3 robot EV3).

17/05/2018

Activitățile cuprinse în proiectul Biotech urmează a se desfășura în laboratorul de biologie – chimie al liceului nostru, săptămânal, pe gupe de elevi. Temele propuse sunt în concordanță cu programele școlare în vigoare ceea ce îi v-a ajuta pe elevi să înțeleagă mult mai ușor și într-un mod mai atractiv noțiunile teoretice.

17/05/2018

API RoboLab își propune formarea de competențe și cunoștințe de bază și aptitudini necesare pentru domeniul inovativ al roboticii, stimularea interesului și a viziunii pentru disciplinele STEM, motivarea elevilor pentru studierea disciplinelor din ariile curriculare respective prin inițierea lor în construcția și programarea roboților autonomi.

17/05/2018

Pentru realizarea proiectului Fabrica de experimente am ales ca partener Fundația Alpha Transilvană, care momentan lucrează prin diferite proiecte implementate local cu un număr de 50 de copii în intervalul de vârstă de care suntem interesați (5-12 ani). Ne-am propus să organizăm două sesiuni de experimente și una de cunoștințe.

 

17/05/2018

Proiectul și-a propus dezvoltarea abilităților de documentare și prezentare, a realității comunităților locale, prin intermediul tehnologiilor audio-video propuse.

16/05/2018

Proiectul și-a propus atragerea și implicarea elevilor în realizarea de lucrări practice, în vederea dezvoltării spiritului de observare, investigare și a interesului pentru cercetare.

16/05/2018

Demonstrarea unui mod de viață activ, cu efecte pozitive asupra întregii comunități locale a fost scopul principal al proiectului.

16/05/2018

Proiectul are drept scop creșterea interesului copiilor și a viitorilor adulți pentru știință, o mai bună corelare cu practica precum și acordarea de ajutor în alegerea profesiei viitoare.

16/05/2018

Proiectul își propune introducerea în lumea restaurării a elevilor, prin intermediul unor ateliere interactive.

 

15/05/2018

Scopul proiectului este stimularea înţelegerii proceselor biologice pe baza experienţelor şi a întrebărilor.

 

15/05/2018

Scopul proiectului este realizarea unei stații meteo, în curtea școlii, unde elevii studiază mărimile specifice fenomenelor meteorologice.

15/05/2018

Scopul proiectului este inițierea copiilor din zona satului Lisa în botanică, zoologie, ecologie.

15/05/2018

Scopul proiectului este dezvoltarea de cunoștințe în domeniul programării și a inteligenței artificiale prin joacă, cu ajutorul kit-urilor LEGO.

15/05/2018

Scopul proiectului este introducerea elevilor în elementele de bază ale electronicii, prin utilizarea kitului Arduino, iar în tainele programării, prin inițierea în placa de programare Raspberry Pi.

15/05/2018

Prin metoda de studiu Inquire&Investigate, echipa proiectului îşi doreşte să utilizeze un mod diferit de învățare bazat pe următoarele principii: explorarea subiectului, planificarea investigațiilor, experimentarea sistematică folosind tehnologia (și elemente de elctronică, robotică, senzori), interpretarea, evaluarea și comunicarea rezultatelor.

15/05/2018

Proiectul urmărește să  trezească curiozitatea și dorința de a afla mai mult, astfel încât atitudinea copiilor să devină mai entuziastă privitor la științe când vor  observa că peste tot matematica, arta și emoția sunt o constantă.

15/05/2018

În acest proiect, părinții vor organiza şi susţine workshopuri din diverse domenii – fizică, științele Pământului, tehnologie, chimie, biologie, anatomie și arhitectură. Copiii vor realiza un număr de experimente cu ajutorul unor kituri specifice fiecărui domeniu, sub îndrumarea părinților și a specialiştilor.

15/05/2018

Scopul proiectului este realizarea unui laborator interdisciplinar de matematică şi ştiinţe în care să se rezolve probleme de cercetare cu elevii din ClubMateSaguna.

15/05/2018

Prin acest proiect pilot, 30 de liceeni lucrează în echipe la asamblarea a 3 mașini electrice funcționale pe baza unor kituri speciale. După asamblare, echipele  participă la o cursă în parcarea Coresi Shopping Resort, unde testează performanța mașinilor construite.

15/05/2018

Proiectul este bazat pe joacă, pe curiozitate și pe prietenie. Îmbină tehnologia cu activitățile în aer liber, lucrul în echipe, fără concurența între copii, fără ca activitatea lor să fie evaluată în termeni de “corect” sau “greșit”.

15/05/2018

Proiectul ESPRIT  a fost gândit de către o echipă de profesori care își doresc să implice în activități practice, creative, de observare și cercetare în domeniul meteorologiei, biologiei, tehnologiei cultivării plantelor 42 din elevii şcolii.

15/05/2018

Acest proiect subliniază importanța cunoașterii și folosirii sistemelor de energii regenerabile (ER). Elevii vor realiza două sisteme de iluminat independente pentru spațiul interior al colegiilor, cu sisteme de senzori de mișcare.

15/05/2018

Proiectul propune dezvoltarea unei oferte educaționale alternative STEAM și a unui spațiu adecvat, un centru de resurse educaționale și antreprenoriale.

15/05/2018

Proiectul a încurajat pasiunea pentru științe și tehnologie a elevilor printr-o abordare creativă interdisciplinară și prin mentorarea primilor pași în lumea tehnologiei.

15/05/2018

Proiectul a avut ca scop inițierea în elementele de bază ale statisticii (ex: culegera datelor, aplicarea de chestionare, calcul indicatori statistici) a 275 elevi de gimnaziu din Oradea.

15/05/2018

Doi elevi mentori alături de profesori din cadrul Colegiul National „Octavian Goga” Marghita au creat și organizat în luna iunie un set de ateliere interesante și practice prin care colegii lor mai mici să înțeleagă lumea ştiinţelor într-un mod interactiv.

15/05/2018

Două licee, „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, un țel comun: familiarizarea cu tehnologia de tipărire 3D. Coordonatorii proiectului au susținut o serie de ateliere în cadrul cărora 87 de elevi au fost inițiați în proiectare, tipărire 3D și programare. Au proiectat și au imprimat diverse obiecte didactice pentru a le include în cadrul orelor clasice din sistemul educațional.

15/05/2018

Organizația Lumea Piticilor Talentati a desfășurat în 10 localități din Bihor sesiuni de experimente spectaculoase și distractive pentru elevii din clasele primare.

15/05/2018

Timp de 3 luni, în fiecare vineri de la ora 13, 30 de tineri de la Szent László Római Katolikus Liceum vor învăţa secretul consumului inteligent de energie şi vor elabora mai multe dispozitive bazate pe energia regenerabilă.

15/05/2018

15 copii cu vârste între 11 și 15 ani au participat la ateliere de lucru cursuri gratuite de informatică și programare: Web(html, js, css, php), C++, Arduino, Raspberry Pi, Linux, Python.

15/05/2018

Cinci liceeni pasionați de chimie din cadrul Colegiului Național ,,Emanuil Gojdu” au desfășurat pentru 364 de elevi de gimnaziu, din 6 școli din județul Bihor, ateliere de experimente distractive cu ajutorul unui laborator mobil.

15/05/2018

Proiectul și-a propus să aducă biologia și chimia mai aproape de 50 de elevi de gimnaziu de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea prin diferite activități practice care au vizat studierea stratului superficial al solului și impactul antropizării asupra acestuia.

15/05/2018

Sub coordonarea profesorilor, echipe de câte 5-6 elevi din cadrul Liceul Greco Catolic Iuliu Maniu Oradea au lucrat pe 8 teme de investigare a mediului urban (ex: confort termic, viteza vântului, poluarea fonică, etc).

12/02/2018

Proiectul a constat în întâlniri săptămânale de inițiere și învățare programare pentru copii cu vârste cuprinse între 7 și 15 ani, utilizând tehnologiile și limbajele SCRATCH, HTML, CSS, JAVASCRIPT, PHP PYTHON, C#.

12/02/2018

Timp de 3 luni, mentorii proiectului împreună cu peste 137 de elevi de gimanziu de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Bihor și Școala Gimnazială ,,Floare de Lotus” Sânmartin au monitorizat și au ,,diagnosticat” ecosistemul pârâului Peța.

12/02/2018

În perioada martie – iunie 2017, peste 30 de tineri între 12 -15 ani de la Colegiul National Mihai Eminescu înscriși ăn proiectul RobotEm au intrat în tainele electronicii și programării. Aceștia au învățat să construiască singuri roboți și sisteme autonome, pe care le-au programat pentru îndeplinirea unor sarcini simple precum sisteme de alarmare, monitorizarea temperaturii sau a consumului de energie electrică.

12/02/2018

Începând cu luna martie, grupe a câte 28 copii cu vârste între 11-13 ani s-au întâlnit săptămânal, pentru atelierele de meteorologie. Proiectul a vizat dezvoltarea cunoștințelor copiilor și adolescenților în domeniul fenomenelor atmosferice, în scopul unei mai bune reacții la evenimente extreme și adaptării la provocările climatice.

01/02/2018

Scopul proiectului ROBOTICON Challenge a fost să crească atractivitatea studierii STEM în rândul  elevilor din școală și comunitate.

01/02/2018

Proiectul MICROWORLD și-a propus promovarea științelor (fizica, chimia, biologia) în rândul elevilor pentru dobândirea abilităților practice și încurajarea pasiunii pentru domeniul microbiologiei.

01/02/2018

Proiectul Știința pe teren propus în acest an de Școala Gimnazială „Ioanid Romanescu” din Voinești a urmărit să formeze deprinderile de experimentare în domeniul ştiinţelor şi să dezvolte competenţele civice ale elevilor prin realizarea unei cercetări privind calitatea  apei şi a  solului din comuna Voineşti, județul Iaşi.

01/02/2018

Scopul proiectului SIMpaticii ingineri a fost acumularea de experienţă practică în utilizarea echipamentelor moderne de procesare și investigare, dezvoltarea abilităţilor de comunicare interpersonală şi comunicare în public a elevilor din clasele a XI-a.

 

01/02/2018

Scopul proiectului Charge Yourself este de a stimula interesul elevilor în știintă, tehnologie și inginerie prin implicarea lor în realizarea de echipamente interesante, cu utilitate clară – dispozitive ecologice de generare a energiei electrice.

01/02/2018

Proiectul ElectroStep și-a propus să ajute pasionații de electronică să înțeleagă tainele electronicii, să învețe să facă circuitele și tot felul de lucruri interesante, de la a lipi și până la produsul final, însă toate acestea la un nivel basic, potrivit categoriei de vârstă.

01/02/2018

MiBus Sensors și-a propus nu doar să ne explice modul de funcţionare al senzorilor care ne înconjoară şi care fac parte din viaţa noastră de zi cu zi, ci şi să înveţe elevii cum să-i utilizeze şi să îşi imagineze şi să îşi creeze propriile sisteme de senzori pentru diferite utilizări prin workshop-uri interactive şi ateliere de tip “learning by doing”, “do-it yourself”. De asemenea, elevii au învăţat să lucreze în echipă, să schimbe idei şi să comunice cu senzorii prin intermediul plăcilor de achiziţie şi a limbajului de programare grafică LabView.

01/02/2018

Scopul proiectului Pegas a fost înființarea unui club de astronomie în cadrul Bibliotecii Publice Cotnari, cu activități specifice pe STEM.

01/02/2018

Scopul proiectului Doza de chimie a fost creșterea numărului de elevi care își dezvoltă abilități practice în vederea efectuării experimentelor în laborator.

01/02/2018

Scopul proiectului Micro Gear Deluxe este de a insufla celor mai mici, în special elevilor și tinerilor din clasele VI-XII pasiunea pentru domeniile STEM, prin organizarea unei serii de cursuri de microcontrolere, la care să aibă ocazia să învețe prin joc, într-un mediu cât mai prietenos și nonformal.

01/02/2018

Scopul proiectului TechnoBrick II a fost de a facilita înțelegerea domeniilor STEM prin activități non-formale realizate cu seturi de construcție LEGO Education. Învățarea domeniilor STEM poate fi interactivă și chiar distractivă, folosirea seturilor LEGO Education facilitând atât dezvoltarea abilităților tehnice cât și a abilităților sociale de lucru în echipă, cooperare și creativitate tocmai pentru că elevii au ocazia să construiască diverse mecanisme punând astfel în practică informațiile teoretice.

01/02/2018

Proiectul Yabba Dabba Doo și-a propus introducerea în lumea vehiculelor pe patru roți și familiarizarea elevilor cu utilizarea anumitor tehnici de lucru. Echipa de proiect, de la Școala Valea Lupului, și-a dorit să implice echipe formate din copil și adult care să construiască împreună un cart după modelul propus de noi, cu același tip de materiale, pentru ca la cursa din luna mai să participe copilul, în calitate de conducător al cartului.

31/01/2018

STEM – Fest înseamnă un festival al educației STEM prin care s-a urmărit apropierea elevilor ieșeni de aspecte importante din domeniul cercetării științifice și de dezvoltarea comunității ieșene în următorii ani.

31/01/2018

Proiectul ROBOTICON își propune să crească atractivitatea studierii STEM, motivarea elevilor din clasele a VII-a și a VIII-a pentru studierea disciplinelor din ariile curriculare respective prin inițierea lor în construcția și programarea roboților autonomi, sprijinirea lor în orientarea școlară și profesională și încurajarea spre urmarea unor meserii din domeniul științelor, tehnologiilor, ingineriei.

31/01/2018

roiectul EPRUBETĂ CU ȘTAFETĂ își dorește creșterea numărului de elevi care își dezvoltă abilități practice în vederea efectuării experimentelor în laborator.

31/01/2018

Prin acest proiect se va crea un spaţiu propice desfăşurării activităţilor într-un club al elevilor. Se vor organiza cursuri practice de robotică la care elevii Școlii din Voinești își vor dezvolta capacitățile de explorare a realităţii şi de experimentare prin folosirea unor instrumente şi proceduri informatice moderne.

31/01/2018

În cadrul proiectului se vor organiza la Facultatea de Informatică din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” cursuri de programare a microcontrolelor: Arduino Uno, Robot Polul Pi3. Aceste cursuri nu vor urma modelul învățământului formal, ci vor fi structurate într-o manieră interactivă pentru ca toți cursanții să aibă posibilitatea să îmbine teoria cu practica.

31/01/2018

Proiectul HAND-ON METEO SCIENCE și-a propus promovarea ştiinţelor aplicative în rândul elevilor pentru dobândirea abilităţilor practice și încurajarea pasiunii pentru domeniul ştiinţei meteorologice.

29/01/2018

Proiectul Biology how it should be (Științescu Jr.) își propune să aducă biologia mai aproape de copii și tineri prin diferite activități practice, teorie și concursuri. Fiecare activitate este adaptată vârstelor participanților și își propune să dezvolte abilitățile legate de lucrul în echipă, abilitățile de gândire și învățare prin diverse provocări adresate participanților.

29/01/2018

Proiectul Sci-FUN, aflat la ediția a doua în 2016, își propune organizarea de ateliere practice de chimie pentru copii. Echipa de proiect este formată din șapte liceeni.

29/01/2018

Cum să purifici apa? Cum să faci un generator electric cu ajutorul unui dinam de bicicletă? Cum să luminezi un adăpost cu ajutorul led-urilor? La astfel de întrebări au răspuns participanții în cadrul cursurilor teoretice Scoala Robinsonilor, proiect finanțat prin Științescu Junior 2.0. Școala Robinsonilor și-a propus deprinderea în rândul copiilor a unor tehnici esențiale de supraviețuire, utilizând descoperiri științifice.

29/01/2018

Magic Science aduce în fața participanților experimente spectaculoase de chimie, fizică și biologie, realizarea de machete funcționale și de clipuri educaționale despre activitățile din timpul atelierelor.

29/01/2018

Prin intermediul LegoFun, participanții dobândesc competențe de bază de construire și programare a roboților LEGO. În cadrul proiectului sunt organizate ateliere de robotică, pe parcursul cărora sunt prezentate noțiuni elementare de mecanică, electronică și programare.

29/01/2018

Brocom Design se află la intersecția dintre tehnologie, broderie și design. Proiectul își propune să reimagineze conceptul de broderie printr-o abordare tehnologică nouă, care optimizează procesul și care oferă o multitudine de variații artistice. Astfel, elevii vor avea posibilitatea să experimenteze cum se îmbină știința, tehnologia, cunoștințele învățate la școală cu arta, creativitatea, design-ul și manifestarea propriei personalități.

29/01/2018
“Hrana ta să fie leacul tău.” Hipocrate, părintele medicinei

Care e știința din spatele alimentației și cum putem aplica principiile ei pentru un stil de viață sănătos? Acestea sunt întrebările principale la care vor răspunde, prin experimente, cursuri de gătit și ateliere practice, copii din clasele 3 – 6 în cadrul Academia Micilor Bucătari.

29/01/2018

Clubul Micilor Electroniști este locul unde copiii află mai multe despre electronică, radiocomunicațtii și creație tehnică. Alături de mentori pregătiți, micii electroniști  învață prin jocuri și experimente, construiesc dispozitive electronice pentru a le înțelege mai bine și le testează, având astfel o vară plină de experimente și curiozități.

29/01/2018

Essential Motion se concentrează pe o ramură specifică a artei vizuale, arta cinetică, care pe langă faptul că implică inteligența emotională, dezvoltă o punte palpabilă între două subiecte opuse ca percepție, arta și tehnologia.

29/01/2018
First Steps in IoT” este un proiect ce are ca scop introducerea elevilor de liceu în universul Internet of Things (IoT).

Pe parcursul celor două zile de workshop, tinerii se vor familiariza cu noțiuni precum: citirea și întelegerea documentelor tehnice, electronică analogică si digitală, microcontrollere, senzori, interfețe om-mașină, programare, samd, pe care le vor acumula lucrând efectiv la un proiect IoT (un senzor inteligent, capabil să citească mai multe mărimi din mediul înconjurător).

29/01/2018

Științescu Hub este un spațiu creativ de 90 mp destinat educației STEAM (Știintă, Tehnologie, Inginerie, Artă, Matematică), situat în centrul orașului Sibiu, unde copiii și tinerii între 5-20 ani pot descoperi o varietate de activități nonformale în domeniul științelor.

29/01/2018

Proiectul ”Connecting the Dots” și-a propus transformarea modului în care elevii,  profesorii și părinții privesc școala și educația prin abordarea unor metode nonformale de educație: experimentare, joacă, mentorat, e-learning.

29/01/2018

Scopul proiectului “WeDo Everything”  a fost prezentarea într-o manieră atractivă și amuzantă, (încorporând atât elemente teoretice cât și practice) principiile de bază ale științelor naturii, fizicii, matematicii și ingineriei cu ajutorul kiturilor educaționale motorizate și programabile.

29/01/2018

Proiectul ”Roboți Sparki” a avut drept scop accesul la un curs practic de electronică, robotică și programare cu opt roboți Sparki, care nu este cuprins în programa școlară și care hrănește curiozitatea elevilor pentru știintă și educația STEM.

29/01/2018

Proiectul ”Lucrările practice de laborator” a fost conceput sub forma unui opțional interdisciplinar care a invitat elevii să participe la aventura cunoaşterii şi înţelegerea ştiinţifică a proceselor vieţii. În acest context, echipa a realizat un curriculum interdisciplinar centrat pe competenţe care să permită elevilor să participe activ la observaţii, să efectueze analize, să realizeze sinteze şi să ajungă la noţiuni ştiinţifice. Focusul a fost astfel pus pe dezvoltarea spiritului de observaţie, iar noţiunile asimilate duc la formarea deprinderii de a raţiona și dezvoltarea gândirii ştiinţifice.

29/01/2018

Proiectul interdisciplinar mate-bio-fizică ”Aurel Vlaicu”a fost conceput sub forma unui opțional interdisciplinar care a invitat elevii să participe la aventura cunoaşterii şi înţelegerea ştiinţifică a proceselor vieţii. În acest context, echipa a realizat un curriculum interdisciplinar centrat pe competenţe care să permită elevilor să participe activ la observaţii, să efectueze analize, să realizeze sinteze şi să ajungă la noţiuni ştiinţifice. Focusul a fost astfel pus pe dezvoltarea spiritului de observaţie, iar noţiunile asimilate duc la formarea deprinderii de a raţiona și dezvoltarea gândirii ştiinţifice.

29/01/2018

Proiectul “Clubul Tehnic Sibiu” a fost implementat sub forma unui program educaţional cu o durată de aproximativ 4 luni cu scopul de a descoperi şi dezvolta abilităţi tehnice şi practice în rândul eleviilor de școală generală şi de a transmite celor mici pasiunea pentru electronică şi radiocomunicaţii.

29/01/2018

Proiectul “Laboratorul lui Ben” a avut ca scop introducerea copiilor în lumea microscopică. Pe parcursul a 8 întâlniri copiii au studiat cu ajutorul microscopului diferite elemente din natură: minerale, roci, vegetale, flori, insecte, microorganisme și corpul uman.

29/01/2018

Stibiu oferă o serie de videoclipuri educative despre lumea înconjurătoare, de la teme de biologie până la astronomie și nu numai. Videoclipurile sunt accesibile pentru toată lumea de toate vârstele în special pentru elevi deoarece proiectul oferă informații suplimentare despre temele studiate de aceștia în cadrul orelor de curs. Prin acest proiect, Stibiu a dorit să dea mai departe parte din pasiunea echipei sale prin implicarea liceenilor care au învățat cum să realizeze videoclipuri educative.

29/01/2018
În cadrul proiectului ”Grădinile viitorului în spațiul urban” au fost prezentate și popularizate tehnologiile de grădini verticale de interior și de exterior. Pe lângă cunoștințele la nivel teoretic, elevii au realizat practic un număr de șase grădini verticale de exterior care au fost amplasate în curtea Muzeului de Vanatoare „August von Spiess” din Sibiu.
29/01/2018

Proiectul Magic Science și-a propus ca obiectiv principal trezirea interesului copiilor pentru studiul  științelor prin joc, realizând experimente în clubul PED (amenajat special pentru acest proiect) sau în spații neconvenționale. De asemenea, echipa Magic Science și-a propus valorizarea inventivității, creativităţii și a spiritului practic al elevilor pentru realizarea de dispozitive și experimente pe care elevii să le poată arăta mai departe colegilor, prietenilor, părinților.

29/01/2018

Y Lead Technology și-a propus introducerea elevilor de liceu în universul limbajelor de programare C/C#/OOP respectiv HTML/CSS/SQL/PHP prin lucru în echipe împreună cu tineri internaționali care le-au livrat o serie de sesiuni și suport pe tot parcursul proiectului.

29/01/2018

Proiectul ”Mediaș – de la cetate medievală la cetate a științei” şi-a propus să încurajeze în rândul elevilor pasiunea pentru ştiinţe şi tehnologie. Activitatea de realizare a machetei oraşului, desfăşurată în forme variate şi accesibile vârstei au pus elevii în situaţia de a-şi activa cunoştinţele însuşite în lecţii şi de a le aplica în îndeplinirea unor sarcini cu caracter practic, într-o atmosferă liberă, relaxantă.

29/01/2018

Proiectul ”Workshop-ul de robotică Sparx (Științescu Jr.)” și-a propus realizarea unor roboți autonomi în scopuri educative și  organizarea de workshop-uri în diverse unități de învățământ pentru familiarizarea elevilor cu modul de construire a unui robot, ușurința cu care acesta poate fi asamblat dar și pentru trezirea interesului copiilor pentru această ramură a științelor inginerești (electronică, informatică, mecanică).

29/01/2018

Proiectul “Skip to the Future” și-a propus să le ofere elevilor de clasa a XI-a șansa de a vedea care este procesul de dezvoltare a soluţiilor software și hardware din perspectiva unui inginer, specialiști care lucrează în domeniul științei și ingineriei. Scopul a fost cel de le arăta concret adolescenților cum arată un astfel de viitor dacă urmează această cale profesională. Proiectul s-a adresat atât celor nehotărâți, cât și celor care curioși să afle ce face exact un inginer în viața de zi cu zi.

29/01/2018

2015 fiind considerat Anul Internaţional al Luminii, proiectul Sci-Fun a avut drept scop realizarea un mic festival pe durata a patru zile dedicat temei luminii, prin introducerea copiiilor din clasa a şasea ai Colegiului National „Ocatavian Goga” din Sibiu în lumea ştiinţelor într-un mod interactiv. Experimentele propuse au adus în prim-plan importanţa luminii, moduri de a crea lumină şi influenţa acesteia în viaţa de zi cu zi.