Cinci proiecte primesc finanțare de la Științescu

Echipa Fundației Comunitare București anunță cele cinci proiecte, care vor fi finanțate până în februarie 2019, cu suma totală de 124.000 de lei.

Cele cinci proiecte sunt:

***Școala de vară de Știintă și Tehnologie de la Măgurele / grup de inițiativă

Școala de vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele folosește expertiza științifică a platformei Măgurele și o face accesibilă elevilor de liceu.

Grupul de inițiativă va lucra cu elevi de liceu, indiferent de profil și specializare, precum și cu cadre didactice care predau discipline STEM (știință, tehnologii, inginerie, matematică) în învățământul secundar gimnazial și liceal.

30 de elevi de liceu și 25 de cadre didactice vor participa și vor fi familiarizați cu subiecte actuale și relevante din domeniul fizicii, a științelor vieții și mediului, ingineriei și electronicii, a tehnologiilor digitale, a cercetării științifice în general. Apoi, vor dezvolta proiecte comune de cercetare sub îndrumarea a 15-30 de mentori dedicați.

Proiectul este realizat de un grup de inițiativă format din cercetători de la Institutul  Național de Fizică și Inginerie Nucleară, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului și Facultatea de Fizică a Universității București, care-și dorește ca Școala de Vară să coalizeze din ce în ce mai multe forțe și să devină o tradiție pentru Platforma Măgurele.

***Hai la ROBOHUB! / Asociația E-Civis

Echipa Asociației E-Civis vrea să dezvolte primul hub dedicat roboticii și domeniilor conexe, din București și chiar din țară. Scopul Hubului este de a crea o comunitate de robotică în România, de a conecta oamenii care lucrează în acest domeniu precum și de a descoperi împreună noile tehnologii (AI, Machine Learning, RPA, IoT, robotică etc).

Hub-ul se va lansa curând, cu sprijinul logistic Microsoft România, dar cu ajutorul Fondului Științescu se vor organiza atât cursuri pentru începători, cât și două alte tipuri pentru copiii care vor termina cu succes primul curs. Peste 150 de copii de 8-12 ani din București vor trece prin cursuri în domeniul roboticii, IoT.

***Maker Exploratorium: Natural & Life Sciences / Asociația Eematico

Proiectul susține dezvoltarea ultimelor trei module din cele opt ale noului curs Eematico de explorare a evoluției planetei, animalelor și oamenilor, dedicat copiilor de 7-14 ani.

Cursul se bazează pe învățare experiențială, practică, prin explorarea directă a materialelor didactice realizate de echipa Eematico, prin construcții la scară mare în grup, experimente și proiecte individuale de bricolaj. Modulele vor fi concepute astfel încât să urmeze un fir narativ evolutiv, dar înțelegerea fiecăruia dintre acestea să poată fi și individuală.

Pe perioada proiectului, cursul va fi pilotat cu ajutorul a 30 de copii din clasa a IV-a A de la Școala Gimnazială Nr. 134 din Ferentari. Ei vor experimenta lecții interactive și vor ajuta echipa Eematico să îmbunătățească conținutul educațional.

***ROBOTescu / grup de inițiativă

Un grup de patru foști absolvenți de automatică, acum specialiști în IT deveniți părinți, s-au reunit în jurul pasiunii lor pentru robotică pe care le-au insuflat-o și copiilor lor, descoperindu-și astfel și înclinații de educatori.

Și, pentru că știința și tehnologia se învață cel mai bine în echipe și colectivități, iar copiii învață cel mai bine prin joacă, ROBOTescu va stimula pasiunea pentru robotică pentru 24 de copii cu vârste între 6 și 11 ani din cartierele Drumul Taberei și Cotroceni.  Proiectul pilot se va finaliza cu o expoziție a proiectelor copiilor care va fi prezentată familiei, prietenilor și vecinilor, căci grupul consideră că familia și comunitatea locală au un rol important în educația copiilor.

***iShare Hub / Asociația Română Pentru Sprijin și Inițiativă Comunitară (ARSIC)

La Școala Gimnazială Profesor Ion Vișoiu din Chitila, Ilfov va fi creat un spațiu de învățare creativă a disciplinelor STEM pentru toți elevii școlii. 25 de elevi ( 11-15 ani)

În acest spațiu, patru profesori din școală și 25 de elevi ( 11-15 ani) vor fi implicați în ateliere interactive coordonate  special concepute pe baza metodei Project Based Learning.

Elevii se vor juca cu limbaje de programare și tehnologii de actualitate, precum QR, VR, AR, IoT, dar proiectul vizează și dezvoltarea aptitudinilor soft de relaționare, comunicare, lucru în echipă, gândire critică.

Ca aplicație finală, voluntarii cu expertiză ai asociației vor dezvolta împreună cu elevii o platformă web, bazată pe un concept comunitar, în care tinerii își vor invita colegii, dar și membrii comunității locale la interacțiune, pentru a împărtăși împreună  idei și solutii de schimbare locală.

Mulțumiri juriului pentru selecția proiectelor: 

  • Octavian Micu, cercetător, Institutul de Știinte Spațiale.
    Elena Coman, director de programe, Asociația Techsoup Romania.
  • Tamina Lolev, arhitect și partener în studioul de arhitectură și urbanism Wolfhouse Productions.
  • Bogdan Ioniță, senior information security engineer, Adobe Romania.
  • Constantin Vică, lector universitar la Facultatea de Filosofie și director adjunct al Centrului de Cercetare în Etică Aplicată, Universitatea din București.