STEAM Farming
15/05/2019

Proiectul STEAM Farming aduce tehnologia și avantajele ei într-un proiect deja finanțat POCU pentru realizarea unei sere de legume în care fiecare din cele 11 clase ale Școlii Gimnaziale Sâmpetru dispune de un un pat înălțat  (raised beds) cu dimensiunea de 1,50m x 3 m în care va cultiva flori, legume sau plante aromatice.

 

Prin fiintarea obținutădin Fondul Științescu, se va achiziționa un robot de grădină care va permite utilizarea tehnologiei în această seră, făcându-se conexiunea cu predarea științelor pentru elevii de gimnaziu și transferul cunoștințelor în comunitate, în viața de zi cu zi a copiilor și a părinților implicați în activități.

 

Echipa declară: ”În proiectul POCU, sera a fost gândită strict ca activitate extracurriculară, dar am realizat că o putem folosi pentru a preda mare parte din materia de biologie, chimie, fizică și că putem integra matematica (trebuie să cântărim, să calculăm concentrații, să rezolvam probleme reale care dau rezultate concrete pe teren) și informatică (avem nevoie să monitorizăm evoluția plantelor, să colectam și să analizăm date care să ne ajute să îmbunătățim performanța grădinii). Astfel, programa de știinte devine interesantă și utilă pentru copii și pentru familiile lor. Robotul de grădina ne va ajuta să îi învățăm pe copii ce înseamnă de fapt tehnologia în industrie, să îi motivăm să înțeleagă că tehnologia înseamnă mult mai mult decât jocuri, rețele de socializare, muzică și câteva  aplicații.”

 

Beneficiarii direcți: 70 de copii de gimnaziu din Școala Gimnazială Sânpetru, cu vârsta cuprinsă între 10 și 14 ani

Finanțare: 13.659 lei

Echipa de implementare:

  • Daniel Petrule – coordonator, asigură managementul proiectului și al echipei și relația cu finanțatorii și cu terții, administrează sistemul on-line de învățare colaborativă la care participă toți elevii de gimnaziu și toți profesorii
  • Gabriela Brenciu – profesor de matematică, le ofera copiilor șansa de a învăța matematica analizând datele colectate în grădina școlii, de a găsi soluții matematice corecte aplicabile în activitatea din grădină
  • Mihaela Bucșa – profesor de fizică, implică elevii cls VI-VIII în aplicații practice de studiere a fenomenelor fizice din programa școlară utilizând grădina școlii, creeaza împreună cu elevii mecanisme care ușurează munca în gradină și găsește soluții pentru a crește eficiența grădinii
Colectarea și afișarea datelor din mediu cu ajutorul NODE-RED