Makers@scoalababel – experiențe interdisciplinare ‘hands-on’
23/05/2019

Asociația Părinți în Dialog

Timișoara

  • 24 copii, 4 mentori,
  • Școală de vară, 5 ateliere de toamnă
  • Târgul proiectelor Makers

Proiectul pe scurt

Makerspace@scoalababel și-a propus să ofere o experiență memorabilă a învățării științelor și tehnologiilor pentru un grup de 20 de copii din diferite școli într-un cadru ce încurajează creativitatea și explorarea.  Ne-am dorit accesul copiilor la un alt fel de profesori (cu experiență de lucru în industriile ce folosesc tehnologia înaltă sau tehnologiile creative), care să le devină mentori în adevăratul sens al cuvântului (nu doar prin transferul de cunoștințe ci și prin demonstrarea zi de zi a unei atitudini și a unor abilități dezvoltate în medii de lucru performante). Ne-am dorit accesul copiilor la toate materialele și instrumentele necesare înțelegerii concrete a fenomenelor dar și creării propriilor proiecte care să-i apropie de visurile lor legate de folosirea tehnologiei.

Copiii au multe vise și ne motivează și pe noi în dorința de a crea o lume mai bună prin tehnologie.

Ne-am lăsat purtați de entuziasmul lor și am lucrat cot la cot, în echipe, pentru a vedea relevanța imediată a informațiilor cu care i-am înconjurat (mecanică, electricitate, optică, programare). Toate conceptele cu care le-am făcut cunoștință, abilitățile pe care le-am format au fost piesele din puzzle-ul pe care ei l-au pus împreună pentru a-și crea proprii roboței. Ideea de proprie creație, de învățare relevantă care să îți aducă putere în a te apropia de visul tău a fost ceea ce a motivat un efort susținut.

Copiii au trecut prin toate fazele design-ului de produs (de la planificare, împărțire roluri, implementare,  rezolvare probleme, celebrare si prezentare publica),  lucrând ca o echipă din orice companie.

Implicarea a fost maximă, echipa Makers Squad (creatorii de roboți) s-a transformat într-o echipă de prieteni ce vor rămâne conectați în jurul propriilor creații.

Un proiect finalizat dar care va continua în inimile participanților, arătând că se poate altfel, se poate o educație din și pentru viață, în care copiii pot fi creatori și nu consumatori de tehnologie, participanți activi la viața comunităților unde tehnologia și științele joacă un rol important.