16/05/2019

Un kart, un generator, un biciclu, un stand experimental și o excursie. Nu există limite de entuziasm sau creativitate pentru elevi atunci când le creezi contextul, le oferi instrumente, le dai libertatea de a construi și explora soluții. Pentru ca toate acestea să se întâmple, Valentina Urechiatu, profesoară de geografie la Liceul Tehnologic Transporturi Auto din Timişoara, s-a consultat cu elevii săi și a aplicat la Științescu Timișoara cu ”AUTO-școala proiectelor lui Științescu”. De aici a urmat o aventură cu mai multe stații: laboratorul de informatică, laboratorul de electrotehnică, atelierele de lăcătușerie și mecanică auto, sala de clasă sau în natură.

 

07/05/2019

La ”Atelierul de tehnologii”, elevii au pătruns într-o lume a inovațiilor industriale pe care doamna profesoară Daniela Andronic o văzuse doar în școlile americane și sperase să o recreeze la Colegiul Tehnic de Comunicații Nicolae Vasilescu Karpen din Bacău unde predă. Finanțat de Științescu Bacău, proiectul i-a familiarizat pentru prima dată pe elevi cu imprimarea 3D atât de utilă în construcții, medicină, gastronomie, design industrial și casnic, electronică, electrotehnică. Cu alte cuvinte, i-a invitat să tragă cu ochiul în viitor și să-și îmbogățească oportunitățile de dezvoltare profesională.

17/04/2019

Pornită de la o discuție lângă coșurile de cumpărături, continuată cu „pași mici” alături de sponsori și voluntari inimoși, cu ceva peripeții nostime, călătoria educativă inițiată de doamna învățătoare Marioara Donca i-a plimbat pe elevii săi de clasa a III-a de la lumi minuscule descoperite la microscop la grandiosul Univers explorat cu telescopul. Finanțat prin Științescu Oradea, proiectul ”Cu pași mici spre descoperiri mari” i-a făcut pe copii să exclame: „Eu aștept cu sufletul la gură să văd ce o să facem până în ultima zi de ȘTIINȚESCU.”

28/03/2019

În intimitatea unei cancelarii se adăpostesc conversații care pot schimba orele de curs. Astfel a aflat despre Fondul Științescu doamna profesoară de geografie, Dana Mihincău, care s-a hotărât numaidecât să profite de șansă pentru a transforma orele de curs și modul în care elevii săi descoperă mediul înconjurător. A aplicat la Științescu Oradea cu proiectul ”Simbolurile vitalității” și a primit finanțare pentru a achiziționa aparate performante pe care elevii le-au folosit în măsurători care au evaluat aerul, apa și impactul acestora asupra vieții.

06/03/2019

Fire curioasă și fascinată de fenomenele fizice, Carla Muntean a făcut parte din echipa de mentori Științescu Mureș în ”Papiștii – Spectacolul Științelor” și ”MoZar – Monede și zaruri măsluite”, două proiecte a căror menire a fost de a le arăta elevilor că fizica ne înconjoară, iar știința din spatele experimentelor este surprinzătoare și captivantă.

11/02/2019

Domnul profesor de fizică, Cristinel Codău, a devenit mentor Științescu Mureș alături de colegii lui pentru a le arăta elevilor de la Colegiul Național ”Alexandru Papiu Ilarian” că fizica este în esență un truc de magie care poate fi explicat. Prin experimente interactive, simple, dar spectaculoase pentru cei necunoscători, elevii au pătruns tainele științelor.

28/01/2019

Cu un entuziasm neobosit, Mária Kiss predă de peste 30 de ani fizică elevilor săi arătându-le prin experimente cât este de fascinantă, importantă și cât de mult ne îmbogățește cunoașterea acestei științe.  Pasiunea ei pentru fizică și educație a determinat-o să devină Mentor Științescu Oradea aplicând cu proiectul ”Solar Monitoring Salonta”  al cărui scop a fost de a construi împreună cu elevii roboți care funcționează cu panouri solare. 

17/01/2019

Cum le transmiți cunoștințe și cum îi apropii în mod practic pe copii de concepte precum lumina, sunetele și undele? Bianca Băilă, artistă și mentor Științescu Timișoara, alături de colegii ei, i-a invitat pe elevii de la Liceul de Arte Plastice într-o creativă călătorie de cunoaștere și descoperire a acestor elemente. Traseul expediției educaționale a atins demonstrații de fizică experimentală, un atelier de electronică și noțiuni de artă contemporană. Cunoștințele asimilate pe parcursul acestor experiențe au fost integrate în realizarea unei serii de sculpturi.

16/01/2019

Dacă fizica s-ar întâlni cu robotica, iar matematica cu informatica, proiectarea și modelarea 3D, atunci numărul tinerilor care ar îmbrățișa o carieră în IT, inginerie, robotică sau cercetare ar fi mult mai mare. Aceasta este una din concluziile mentorului Valeriu Apostol, informatician pasionat de programare și rețelistică, în urma proiectului cu care a aplicat și a primit finanțare din partea Științescu Galați pentru a dezvolta împreună cu elevii un sistem solar susținut de o eoliană amplasat într-un parc.

10/01/2019

Arthur Szabó este un sclav al pietrelor de 24 de ani. Profesor de geografie și istorie într-o școală din Reghin a ales să-și împărtășească pasiunea cu elevii săi, să le arate frumusețea mineralogiei prea puțin prezente în manual prin excursii, experimente și explorări dar în același timp proiectul a fost o ocazie de reflecție asupra domeniului, timpului investit și rezultatelor.

20/12/2018

Voicu Andrei Tomuț este student și mentor Științescu Mureș. ”MoZar – Monede și zaruri măsluite” este proiectul în cadrul căruia a studiat împreună cu elevii asimetria distribuției de masă într-un zar și monedă, precum și probabilitatea stării finale după aruncare. Experimentele au stârnit uimirea, curiozitatea și interesul copiilor de a cerceta și aprofunda aplicat secretele fizicii.

12/12/2018

Illyés Lajos Demeter a absolvit Automatizări și Calculatoare, este profesor de informatică în Salonta și mentor în programul Științescu pentru că a dorit să transmită mai departe elevilor pasiunea pentru acest domeniu și experiența sa. Prin proiectul RoboDojo, elevii au creat scheme electronice din diverse componente, inclusiv plăci Arduino sau RaspberryPi, pe care le-au programat să funcționeze după dorințele lor.