17/01/2019

Cum le transmiți cunoștințe și cum îi apropii în mod practic pe copii de concepte precum lumina, sunetele și undele? Bianca Băilă, artistă și mentor Științescu Timișoara, alături de colegii ei, i-a invitat pe elevii de la Liceul de Arte Plastice într-o creativă călătorie de cunoaștere și descoperire a acestor elemente. Traseul expediției educaționale a atins demonstrații de fizică experimentală, un atelier de electronică și noțiuni de artă contemporană. Cunoștințele asimilate pe parcursul acestor experiențe au fost integrate în realizarea unei serii de sculpturi.

16/01/2019

Dacă fizica s-ar întâlni cu robotica, iar matematica cu informatica, proiectarea și modelarea 3D, atunci numărul tinerilor care ar îmbrățișa o carieră în IT, inginerie, robotică sau cercetare ar fi mult mai mare. Aceasta este una din concluziile mentorului Valeriu Apostol, informatician pasionat de programare și rețelistică, în urma proiectului cu care a aplicat și a primit finanțare din partea Științescu Galați pentru a dezvolta împreună cu elevii un sistem solar susținut de o eoliană amplasat într-un parc.

10/01/2019

Arthur Szabó este un sclav al pietrelor de 24 de ani. Profesor de geografie și istorie într-o școală din Reghin a ales să-și împărtășească pasiunea cu elevii săi, să le arate frumusețea mineralogiei prea puțin prezente în manual prin excursii, experimente și explorări dar în același timp proiectul a fost o ocazie de reflecție asupra domeniului, timpului investit și rezultatelor.

20/12/2018

Voicu Andrei Tomuț este student și mentor Științescu Mureș. ”MoZar – Monede și zaruri măsluite” este proiectul în cadrul căruia a studiat împreună cu elevii asimetria distribuției de masă într-un zar și monedă, precum și probabilitatea stării finale după aruncare. Experimentele au stârnit uimirea, curiozitatea și interesul copiilor de a cerceta și aprofunda aplicat secretele fizicii.

12/12/2018

Illyés Lajos Demeter a absolvit Automatizări și Calculatoare, este profesor de informatică în Salonta și mentor în programul Științescu pentru că a dorit să transmită mai departe elevilor pasiunea pentru acest domeniu și experiența sa. Prin proiectul RoboDojo, elevii au creat scheme electronice din diverse componente, inclusiv plăci Arduino sau RaspberryPi, pe care le-au programat să funcționeze după dorințele lor.

10/12/2018

Ioana Vașoti, specialist în Știința Mediului în Râșnov, pasionată de natură și educație, a devenit mentor Științescu aplicând cu proiectul ”Călătoria apei – întâlniri cu plante, animele, oameni și alte substanțe magice” care le-a arătat,  în mod practic, copiilor cât de prețioasă este apa ca resursă pentru viața de fiecare zi.

04/12/2018

Alex Boca este curator și artist multimedia din Timișoara. Ca mentor Științescu el crede că imaginația trebuie stimulată prin artă ca să putem ține pasul cu avansurile tehnologice. Prin proiectul ”Lapsus Lab” le-a trezit elevilor interesul pentru artă digitală prin aplicații 3D și producție artistică, explorând relația sensibilă dintre digital și afect, virtual și percepție, tehnologic și uman.

03/12/2018

Iulian CORNECI, profesor de chimie, a aplicat la Științescu Galați ”Prietenii Chimiei”, proiect a cărui menire a fost de a stimula imaginația și curiozitatea științifică, astfel încât atitudinea copiilor să fie mai entuziastă și prietenoasă față de chimie și de științe, în general.

27/11/2018

Silvia-Daniela Pohrib este economist și consilier vocațional și mai nou mentor Științescu. Ea a aplicat la Științescu Brașov și a primit finanțarea pentru ”Școala de vară de Robotică Learnex”, un proiect al cărei scop a fost inițierea în folosirea echipamentelor Lego Education evidențierea creativității participanților în construcția și programarea roboților construiți, după algoritmi stabiliți de Lego Education.

22/11/2018

Attila Szakacs locuiește în Luduș, este student și mentor prin programul Științescu Mureș la care a aplicat pentru finanțarea unor experimente de evidențiere a funcțiilor organismului uman.