12 proiecte din Odorheiu Secuiesc sprijinite în ediția 7.0 a Fondului Științescu (Heureka)

Educația STEAM iese din manuale în Odorheiu Secuiesc și aduce noi oportunități fascinante pentru elevii din clasele V-XII, fie că este vorba de știință, tehnologie sau arte!

La ediția 7.0 a Fondului Științescu din comunitate (Heureka 7.0), toate cele 12 aplicații de proiecte au fost selectate în program, accesând o finanțare totală de 107.726 lei.

Proiectele selectate în Heureka 7.0 (Fondul Științescu 7.0)

1. Istoria artei în lumea științei

Solicitant: Asociația Culturală Fundația Bibliofil

Suma oferită: 10.000 lei

„Cel mai important obiectiv al proiectului este ca participanții la program să dobândească cunoștințe în domeniul istoriei artei, istoriei locale și științelor conexe și, prin implicare personală, pot face parte din realizarea cercetărilor ulterioare. /rezultate.
Scopul nostru este să ajungem treptat la fiecare școală și fiecare sală de clasă, astfel încât studenții care învață aici să o poată folosi la fel ca în marile centre universitare și să devină disponibilă. oricui, indiferent de educație sau vârstă.”

2. Lume colorată!

Solicitant: Asociația Cimbora

Suma oferită: 8100 lei

„Scopul proiectului este de a oferi condiții adecvate pentru dobândirea elementelor de bază ale artei, cum ar fi bazele desenului, implementarea tehnicilor de pictură și dobândirea cunoștințelor de bază. În cadrul proiectului, am moderniza zona de design a Cimbora Ház cu depozitare, mobilier și unelte mici pentru consumabile, precum diverse vopsele, folie de aur, cerneală, cuțit de pictor, pânză. Scopul nostru este să oferim un instrument de artă atractiv pentru generația viitoare și să le învățăm cum să folosească în mod corespunzător oportunitățile pe care le oferă. Considerăm important să dezvoltăm dorința de a crea.”

3. Animație foto pentru tineri și bătrâni

Solicitant: Asociația de Arte Plastice Csak-Art

Suma oferită: 8296 lei

„Scopul principal al proiectului este de a dezvolta abilitățile existente (concentrare, creativitate, viziune spațială, simțul culorii etc.) și de a convinge elevii participanți că își pot folosi în continuare cunoștințele cu ajutorul instrumentelor adecvate și pot obține perspectivă. într-o altă ramură a artei. Și cu aceasta, ei își pot aplica cunoștințele și experiența existente și pe alte suprafețe. Utilizarea instrumentelor manuale și digitale face posibilă satisfacerea „apetitului digital” acestora într-o oarecare măsură, întrucât nevoile și curiozitatea fiecărui elev sunt diferite. Și când te gândești la acest proiect, lucrând la el, trebuie să fii consecvent, astfel încât rezultatul final să nu fie doar estetic, ci și distractiv și educativ ca informație vizuală.”

4. Devino și tu un super-erou digital!

Solicitant: CSSÓSZ – Organizație care aduce familiile împreună

Suma oferită: 7440 lei

„Scopul proiectului nostru este pentru 0-12 educarea copiilor de clasa I, a profesorilor lor și a părinților lor în conștientizarea media, dezvoltarea competenței lor de comunicare digitală prin lecții și ateliere interactive. Prin activități, dorim să ajutăm participanții la proiect să găsească un echilibru între a fi online și offline. Scopul nostru este să ajungem la cât mai multe școli din Székelyudvarhely și să educăm cât mai mulți supereroi digitali.”

5. Imprimare și scanare 3D: Minunea tehnologiei pentru copii

Solicitant: O șansă pentru Asociația Comunitară

Suma oferită: 5797 lei

„În timpul atelierelor și demonstrațiilor interactive, oferim studenților posibilitatea de a încerca și de a înțelege elementele de bază ale acestei tehnologii. Prin extinderea proiectului la Biblioteca Székelykeresztúr, scopul nostru este să facem tehnologia și știința accesibile tuturor, făcând imprimarea și scanarea 3D accesibile comunității. Prin aceasta, dorim să inspirăm copiii să fie interesați de domeniile tehnologiei, științei și ingineriei și intenționăm să realizăm dezvoltarea pe termen lung a cunoștințelor și a creativității”.

6. Hai să vorbim tineri! – Atelier de podcast

Solicitant: Asociația Exar Consult – IgnisCafe, Zsuzsa Pál

Suma oferită: 8925 lei

„De aceea, prin atelierul de podcast, dorim să dezvoltăm tinerii în așa fel încât să nu fie doar ascultători și victime ale mass-media, ci și producători activi care să filtreze informațiile pe care le aud și să îndrăznească să-și exprime propriile gânduri. . Unde fiecare tânăr și fiecare persoană care dorește să împărtășească ceva valoros cu publicul Udvarhely și cu întreaga lume își poate auzi și își poate face auzită vocea. Toate acestea fără politică și partide, într-un mediu în care putem obține răspunsuri reale la întrebări reale și în care nu trebuie să ne temem de opiniile celorlalți!”

7. Educație digitală și tradițională a desenului

Solicitant: Asociația Exar Consult – IgnisCafe, Ferenc Széles

Suma oferită: 9998 lei

„Educația abilităților de desen de bază, unde se pune un accent deosebit pe editare și desen digital folosind dispozitive iPad. Scopul final este de a dezvolta o abilitate de desen pe care elevii participanți să își poată construi cunoștințe suplimentare.”

8. Lumea de basm

Solicitant: Asociația Culturală Imre Palló

Suma oferită: 10.000 lei

„Scopul proiectului este de a face oamenii să placă și să învețe despre cursurile de sculptură. Cunoașterea și utilizarea diferitelor tehnici și materiale. Dezvoltarea creativității, promovarea comunității, obținerea unui sentiment de succes în timp ce creați. Extinderea perspectivei culturale. În special dezvoltarea abilităților motorii fine.”

9. Minunile cerului

Solicitant: Asociația Pro Scholae Zeyk Domokos

Suma oferită: 9964 lei

„Scopul proiectului este de a oferi studenților cunoștințe astronomice, precum și de a face din observarea cerului o experiență inedită.”

10. Aducem știința în casă pe o rulotă de fizică

Solicitant: Zoltán Székely

Suma oferită: 10.000 lei

„Cel mai important obiectiv al proiectului este popularizarea științei în rândul studenților și adulților deopotrivă. Durata demonstrațiilor experimentale interactive este de 2,5–3 ore, dintre care o parte este destinată implicării active a participanților la experimente și ne propunem să prezentăm 25–30 de experimente interesante și să interpretăm fenomenele. Adaptăm gradul de dificultate al experimentelor și interpretărilor noastre la publicul țintă.”

11. Jocul Pământului

Solicitant: Asociația Poarta Székelyföld

Suma oferită: 9206 lei

„În ultimul an, am primit multe solicitări și comentarii de la profesorii școlilor Székelykeresztúr că ar dori activități extracurriculare pentru elevi și că ar dori să vadă diferite ateliere în școli. Scopul proiectului ar fi acela de a îndeplini această solicitare și de a organiza un atelier de discuri-lut pentru elevi, în care să-și dezvolte dexteritatea, creativitatea și chiar încrederea în sine.”

12. GeoTour 2024

Solicitant: Asociația Tamási Áron Véndiak

Suma oferită: 10.000 lei

„Scopul proiectului nostru este un program în aer liber care permite elevilor să continue să învețe în afara sălii de clasă și să implice membrii familiei și experții locali. Obiectivul nostru de protecție a mediului, să ne implicăm în activitățile CITO, astfel încât elevii să se simtă responsabili pentru mediul lor, să simtă că și ei pot face ceva pentru natură, dar fac totul în cadrul unui joc captivant. Considerăm că este important să faceți studenții conștienți de simțul responsabilității de a învăța și de a respecta siturile istorice și arheologice unde „vânătoarea de comori” pentru amatori este interzisă conform legilor actuale.”