În 2017, Federaţia Fundaţiile Comunitare din România împreună cu Decât o Revistă și în parteneriat cu Romanian American Foundation a creat o colecţie de poveşti ale lui Ştiinţescu menită să pună în valoare personaje, proiecte şi schimbări pe care fondul le produce în comunităţi.

Vă invităm să le citiţi şi să descoperiţi cine sunt cei care schimbă educaţia STEM la firul ierbii.

14/12/2017

Poate de aceea elevii l-au poreclit Ciupi și au lăsat atât de multe comentarii pozitive despre el pe site-ul calificative.ro. Le e simpatic și pentru că, de trei ani, Ciupi vine doar cu bicicleta la liceu, indiferent de vreme. A făcut schimbarea asta după ce a realizat cât de importantă este de fapt mișcarea, dar și pentru că stătea foarte mult în trafic. Ar vrea să implementeze și în școală o zi a mersului pe jos, pentru că oricând este loc de și mai multe activități la Șaguna. Elevii spun că învață matematica mult mai ușor atunci când îl au ca profesor și că notele bune nu mai par atât de inaccesibile. Le plac zilele când Cătălin le pune muzică clasică la ore pentru relaxare și îi lasă și pe ei să aleagă melodii. Motivul pentru care profesorul face această schimbare în cadrul orelor este același pentru care și-a înscris ambele fiice la cursuri de pian: a vrut să le lasă să experimenteze domenii cât mai diverse.

12/12/2017

Teodor Furtoș are 23 de ani și din 2016 învață elevi de liceu din Oradea să folosească o imprimantă 3D. Împreună imprimă jucării, brelocuri, piese pentru roboți, obiecte din jocuri sau statuete în miniatură ale personalităților importante din istorie.

De Elena Văduva

07/12/2017

Mihaela Bucșa avea 34 de ani, dintre care 20 ca ONG-istă, când a trebuit să ia în propriile mâini educația fiicelor ei. De atunci, coordonează împreună cu alți părinți un club de educație non-formală, unde sute de copii învață, prin excursii și ateliere, cum să caute știința în lucrurile mici.

 

 De Oana Barbonie

05/12/2017

La 16 ani, Patricia e sigură că poate funcționa doar în ritm de du-te-vino. A făcut teatru, design vestimentar, canto, desen, voluntariat. Scrie un roman și predă cursuri de programare celor mai mici decât ea. Vara asta, prin proiectul Info Car Race și-a împlinit un vis al copilăriei: să piloteze o mașină construită de ea.

De Oana Barbonie

17/10/2017

Cătălin Diaconu râde cu pauze scurte și își mijește ochii atunci când îți prinde privirea. Pentru că se declară singur un fost timid, nu te poate privi mult timp în ochi. Se semnează SFetnicul oriunde scrie, fie că este vorba de blogul personal sau de site-uri precum didactic.ro. Pseudonimul este o îmbinare ale celor două mari pasiuni ale sale: literatura științifico-fantastică, cu care a cochetat în tinerețe când scria proză scurtă, și cariera de învățător, în care se consideră ,,un sfătuitor de seama al Măriei Sale Copilul”.

 

De Elena Văduva

10/10/2017

Istvan vrea să țină cercul  de robotică și anul acesta, pentru că știe că îl așteaptă o armată de copii nerăbdători să conceapă mașinuțe și să aprindă becuri cu un buton programat de ei. Vede laboratoarele și cercurile ca pe o formă de  răzvrătire împotriva sistemului tradițional de învățământ, pentru că doar acolo simte că elevii pot ieși în sfârșit din rutină și din programa plictisitoare. Ar vrea să existe mai multe activități practice în liceu pentru că, din cauza programei stufoase, elevii nici nu apucă să vadă cum arată laboratorul de fizică. Până atunci, profesorul rămâne aproape de ,,motorașe”, gata să le deschidă drumul elevilor interesați.

De Elena Văduva

22/07/2017

S-a încheiat primul apel de finanțare al programului Fondul Științescu. Au sosit 3 aplicații din care comitetul de evaluare a ales spre finanțare toate cele trei proiecte.

20/07/2017

Pentru domnul Științescu, răspunsurile primite și de la copiii mai mari, dar și de la cei mai mici l-au cam pus pe gânduri.

05/07/2017

Prin intermediul Fondului Științescu (Heureka) dorim să încurajăm pasiunea pentru știință și tehnologie a copiilor şi tinerilor din clasele V–XII care învaţă în şcolile din Odorheiu Secuiesc și regiunea Odorhei. Dorim să sprijinim proiecte prin care elevii să se implice activ, să descopere miracolele naturii, să înțeleagă ce au însemnat marile „descoperiri” științifice ale oamenilor și ce pot să ne aducă beneficiile tehnologiilor moderne, să învețe cu pasiune științele exacte și nu numai, dezvoltându-și abilitățile necesare generației de inovatori ai secolului în care trăim.

28/06/2017

Fundația Comunitară Galați (FCG) a lansat joi, 22 iunie, orele 11:00, la Centrul SMART programul de finanțare “Științescu – Galați”, prin care-și propune să stimuleze pasiunea pentru științele exacte a copiilor și tinerilor cu vârsta între 6 și 19 ani.

28/06/2017

Statistici îngrijorătoare care indică un un număr din ce în ce mai mic de elevi ce aleg să studieze științele exacte au condus la apariția în Statele Unite a educației STEM ). STEM-ul este preluat și se bazează pe ideea de educare a elevilor cu ajutorul a patru discipline diferite (în traducere): știință, tehnologie, inginerie și matematică.

21/06/2017

#Ştiinţescu este un Changemaker with local flavour, cum ar spune Mona Dîrțu​, cea care i-a adus poveştile în paginile Raportului Anual al Romanian-American Foundation​, organizaţie căreia îi datorăm existenţa programului.

17/05/2017

Vă mulţumim pentru timpul şi energia pe care ați investit-o pentru scrierea aplicaţiei la programul Fondul Ştiinţescu Braşov.
Am primit idei care arătau entuziasmul şi energia iniţiatorilor şi care ne-au molipsit atât pe noi, cei din echipa Fundația Comunitară Brașov, cât şi pe cei 6 membri ai juriului.
Evaluarea proiectelor propuse a fost făcută ​după o​ grilă de 5 criterii care urmăreau felul în care propunerile adresate abordau valorile promovate de fond, rezultatele asupra beneficiarilor, descrierea şi managementul proiectului, impactul, bugetul şi resursele implicate.
Pentru acestă ediţie avem un fond în valoare de 100.000 de lei pe care îl vom oferi celor 10 proiecte selectate.

 

09/05/2017

Haideți să facem ȘTIINȚELE MARI, din nou!

 

Anul acesta vom participa la SWIMATHON.ms 2017 pentru a aduna fonduri pentru ediția a 2-a a Fondului Științescu Mureș, ediție care va fi lansată în toamna lui 2017.

Prin acest demers dorim să încurajăm pasiunea pentru domeniile STEM (știință, tehnologie, inginerie, matematică) în rândul copiilor prin implicarea profesorilor, părinților, antreprenorilor si angajaților din companiile din județul Mureș interesați să transmită frumusețea științei către cei mai tineri membri ai comunității.

09/05/2017

O Școală Luminoasă!

 

Școala 10 implementeaza proiectul „O Școală Luminoasă” finanțat prin Fondul Stiintescu Bacau. Copii experimentează cu circuitele electrice și reacțiile chimice și caută alternative pentru iluminarea holurilor școlii lor. Clubul de științe, o metoda de educație non-formală, a atras elevi de toate vârstele, care au descoperit pasiunea pentru fizică și chimie, pasiune pe care profesorii și învățătorii se străduiesc să o cultive în moduri cât mai creative.

09/05/2017

„Am vrut să vadă beneficiile matematicii în afara orelor de curs“

 

Petronela Petrea a pornit acest club cu ajutorul Fondului Știin­țescu, un program derulat de Fundația Comunitară Iași, care fi­nan­țea­ză proiecte educaționale alternative din domeniul STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) dedicate elevilor. „Fondul Științescu a venit ca o soluție pentru motivarea copiilor“, într-un context în care școala românească este descrisă ca fiind demodată, cu materii stufoase, predate într-o mod ineficient, care nu mai atrag elevul.

09/05/2017

Științescu la Swimathon – 27 mai

 

Mare bucurie, mare! Suntem pe cale să ne îndeplinim obiectivul financiar pe care ni l-am propus să-l strângem din comunitatea bihoreană prin Swimathon Oradea. Suntem convinși că împreună îl vom și depăși!

Faist Mekatronic susține și investește pentru al doilea an consecutiv programul de educație creativă în științe, pentru elevii din Bihor. Vă mulțumim!

09/05/2017

Micii Exploratori își fac stație meteo la ei în școală!

 

Elevii de la Liceul Teoretic ”IC Drăgușanu” din Victoria implicați în proiectul Micii Exploratori își doresc realizarea unei stații meteo, în curtea școlii, unde pot studia mărimile specifice fenomenelor meteorologice și o stație de sonorizare, prin care să comunice în școală, după fiecare activitate, starea vremii determinată de ei.
Așa că s-au apucat de treabă! Haideți să îi vedem în acțiune